حدود 71 درصد مردم پای حسینیه تلویزیون در دهه اول محرم/ مراسم عزاداری، مداحی و نوحهسرایی پربینندهترین برنامه با بیش از 52 درصد مخاطب
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی رسانه ملی، براساس این نظرسنجی همچون نظرسنجیهای گذشته مرکز تحقیقات، حدود 80 درصد مردم بیننده برنامههای مختلف سیمای جمهوری اسلامی اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، سخنرانی، برنامههای ورزشی و اخبار بودهاند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد بعد از مراسم عزاداری، مداحی و نوحهسرایی که با 52.1 درصد پربینندهتر از سایر برنامهها در ایام دهه اول محرم بوده است، مراسم دستهجمعی عزاداری در شهرهای مختلف با 47.7 درصد، سخنرانیهای مذهبی با 35.7 درصد و ارتباط مستقیم با عتبات عالیات با 35 درصد در رتبههای پربینندهترین برنامههای سیما در این ایام قرار گرفتهاند.
از 71 درصدی که بیننده دستکم یکی از برنامههای دهه اول محرم بودهاند نیز 46 درصد بیشتر از شبکه سه، 16.2 درصد بیشتر از شبکه یک و 14.2 درصد هم بیشتر از شبکه استانی مداحیها، سخنرانیها و مراسم عزاداری را تماشا کردهاند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، از میان بینندگان دهه اول محرم سیما، حدود 79 درصد تلویزیون را در نمایش همدلی و همکاری مردم در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حد زیاد موفق دانستهاند.
بر این اساس، 76 درصد از این بینندگان هم سیمای جمهوری اسلامی را در ایجاد شور در مردم برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حد زیاد موفق ارزیابی کردهاند.
حدود 65 درصد به موفقیت سیما در حد زیاد، در ترویج فرهنگ صحیح عزاداری برای امام حسین (ع) و بیش از 62 درصد هم در ایجاد معرفت و آگاهی درباره فلسفه و دلیل قیام امام حسین (ع) رأی دادهاند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات همچنین برنامههای «سمت خدا» از شبکه سه، «شیرخوارگان حسینی»، «از لاک جیغ تا خدا»، «کوی محبت» و «پیرغلامان عشق» از شبکه دو، «در آستان خورشید» از شبکه سه، «هزارداستان» و «با حسین حرف بزن» از شبکه نسیم، «این شبها» از شبکه یک و «یاد خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما پربینندهترین برنامههای دهه اول تلویزیون بودهاند.
در میان سریالها هم تکرار «مختارنامه» از شبکه آی فیلم با بیش از پنجاه درصد مخاطب در صدر قرار دارد و بعد از آن تکرار «شب دهم» از شبکه افق و سریالهای جدید «وقت صبح» از شبکه یک (تولید مرکز سمنان) و «دریا نزدیک است» از شبکه سه (تولید مرکز سیمافیلم) بهترتیب در رتبههای دوم تا چهارم قرار گرفتهاند.
مهمترین محور انتقادی مخاطبان دهه اول برنامههای تلویزیون هم تکراری بودن سریالهای پخش شده است.
همچنین براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما بیش از 19 درصد از مردم شنونده رادیو در دهه اول محرم بودهاند که از میان آنها بیش از 29 درصد برنامههای شبکه رادیویی استانی و حدود 16 درصد هم رادیو محرم را گوش دادهاند.
انتهای پیام/4127/پ
انتهای پیام/