دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درخشان در گفتگو با آنا:

از دو مربی خارجی انتظار بیشتری داشتیم/ دربی فوق‌العاده بی‌کیفیت بود

سرمربی اسبق تیم پرسپولیس گفت: اگرچه این بازی در نهایت به سود پرسپولیس تمام شد اما دربی امسال فوق‌العاده بی‌کیفیت بود و انتظارات را از مربیان خارجی لیگ برآورده نکرد.
کد خبر : 416920
AG8I0494.jpg

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره بازی روز گذشته استقلال و پرسپولیس گفت: انتظاری که از دو مربی خارجی که به لیگ ایران آمده‌اند در دربی 90 که روز گذشته انجام شد، برآورده نشد. قطعاً اگر دو مربی ایرانی هدایت این دو تیم را برعهده داشتند و چنین بازی را ارائه می‌دادند، همه انتقادها به سمت آنها می‌رفت اما در مورد این دو مربی خارجی کسی زیاد اظهارنظر نمی‌کند. طبیعی بود که همه ما انتظار داشتیم که هر دو تیم بازی با کیفیتی ارائه دهند اما همان‌طور که دیدیم دربی چنگی به دل نزد و کاملاً یک فوتبال معمولی بود.


وی گفت: در بازی روز گذشته وزن پرسپولیس نسبت به استقلال سنگین‌تر بود و تجربه بازیکنان پرسپولیس نسبت به استقلال بیشتر بود. این تجربه به کمک آنها آمد و توانستند سه امتیاز به حریف ندهند و در مقابل سه امتیاز کسب کنند اما همان‌طور که گفتم کیفیت بازی به‌شدت پایین بود و در جریان این بازی برخوردها و تنش‌ها بین بازیکنان هم به‌وفور دیده شد. همین موضوع باعث شد کیفیت پایین بیاید و هواداران در میانه بازی از تماشای دربی کسل شوند. البته بحث استرس و فشار روحی روانی هم روی هر دو تیم خیلی زیاد بود و تیم پرسپولیس با توجه به تمرکز بالایش توانست این موضوع را مهار کند و این بازی را با برد به پایان برساند.


سرمربی اسبق پرسپولیس در مورد گلزنی مهدی عبدی که برای اولین بار به جمع سرخ‌پوشان پیوسته بود، اظهار کرد: من کاملاً به این اعتقاد دارم که میدان باید به دست جوانان داده شود چرا که آنها برای اینکه خودشان را نشان دهند، با انگیزه‌تر ظاهر می‌شوند و قطعاً می‌توانند جایگاه خودشان را حفظ کنند. تیم بزرگ باید به جوانان میدان بدهد تا بتواند به موفقیت برسد. در مورد عبدی هم شرایط به همین صورت بود. او توانست از رده جوانان پرسپولیس به بزرگسالان بیاید و در اولین بازیش هم مقابل استقلال به گل رسید. اما اگر قصد دارد که جایگاه خودش را حفظ کند و همچنان با کیفیت بازی کند، باید تمام تلاش خودش را به‌کار بگیرد و در باد اینکه به استقلال گل زده است قرار نگیرد. در چنین شرایطی آن‌وقت می‌توانیم بگوییم این بازیکن راه درست را انتخاب کرده و در آینده با مهارتی که دارد، می‌تواند به تیم پرسپولیس کمک کند.


درخشان همچنین در مورد تعویض طلایی کالدرون در این بازی گفت: تعویض برای هر مربی است و شاید گاهی مربی بدترین تعویض را انجام دهد و گاهی هم مانند این بازی به یک تعویض طلایی تبدیل شده و باعث برد تیمش شود. نمی‌توانیم بگوییم که یک مربی با تعویض برگ برنده تیمش را رو می‌کند، در واقع اینکه مربی در مواقع حساس، بازیکنان را تعویض کند یک اتفاق هوشمندانه‌ای است اما گاهی اوقات دیده‌ایم که عکس این اتفاق هم افتاده است و بازیکنی که داخل زمین رفته شرایط را بدتر کرده است.


وی در پایان به نادرست بودن پنالتی استقلال اشاره کرد و گفت: باید به نظر داور احترام بگذاریم. به هر حال در آن صحنه تشخیص او این بوده است که خطایی صورت گرفته و باید پنالتی بگیرد. شانس به استقلال رو آورد و می‌توانست با این پنالتی نتیجه بازی را تغییر دهد اما خودشان آن را از دست دادند. این پنالتی هم شانسی بود که داور به استقلال داد اما نتوانستند از آن استفاده کنند.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته