دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1398 - 23:30
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان مطرح کرد؛

ترویج سبک زندگی اسلامی بین جوانان مهم‌ترین رسالت‌ دانشگاه آزاد اسلامی/ تأکید بر تقویت و تعامل سازنده دانشگاه و صنعت در استان هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، ترویج سبک زندگی اسلامی را بین جوانان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: تهاجم فرهنگی غرب اگر با  فرهنگ اسلامی و سبک زندگی تمدن‌ساز  اسلامی زدوده نشود و اجازه داده شود در جامعه رسوخ کند، همه چیز را به بی‌بند‌وباری و زوال می‌کشاند.
کد خبر : 416852
13980631 (146).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امشب در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور مسئولان استانی، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و جمعی از دانشگاهیان در واحد بندرعباس برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی اظهار کرد: امنیت، اقتدار و پیشرفت انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدانی است که جان در طبق اخلاص نهادند  تا نهال انقلاب به درختی تنومند مبدل شود و به شکوفایی و ثمر برسد.


وی از دانش‌افزایی، آینده‌پژوهی و اثربخش بودن به عنوان مولفه‌های اصلی دانشگاه انقلابی در گام دوم یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید براساس سند چشم‌انداز اسلامی و نقشه راه انقلاب اسلامی در سطوح خرد و کلان بتواند زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی را فراهم سازد.


نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: تولید علم در دانشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند آینده کشور را براساس خط مشی انقلاب روشن و مسیر رشد و توسعه در حوزه‌های مختلف را به خوبی ترسیم و زمینه بالندگی را  فراهم ساخت.


عبادی‌زاده با تأکید بر تقویت و تعامل سازنده دانشگاه و صنعت در استان هرمزگان افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت یک حلقه ناگسستنی است که باید در راستای رشد و رونق تولید در استان تقویت شود که اگر این دو باهم در تعارض و فاصله باشند نه دانشگاه به رسالت خود نزدیک شده و نه صنعت می‌تواند به تعالی برسد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تربیت نیروی انسانی انقلابی، متعهد و متخصص در دانشگاه‌ها تشریح کرد: اگر تصور کنیم که دانشگاه صرف مدرک‌گرایی است، اشتباه بزرگی کرده‌ایم، بلکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه انسان‌سازی است که باید بتواند با تربیت و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه‌های مختلف نقش اثرگذاری در رفع مشکلات داشته باشد.


نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، کیفی‌سازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود دانشگاه را حیاتی و مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون توانسته در مقوله کمی رشد خوبی داشته باشد که نیاز است با استفاده از ظرفیت‌ها، تجهیزات و امکانات در بحث کیفی‌سازی خود را بیشتر تقویت کند تا بتواند به بالندگی‌های بیشتری در عرصه‌های علمی و پژوهشی برسد.


عبادی‌زاده، ترویج سبک زندگی اسلامی را در بین جوانان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: تهاجم فرهنگی غرب اگر با  فرهنگ اسلامی و سبک زندگی تمدن‌ساز  اسلامی زدوده نشود و اجازه داده شود تا در جامعه رسوخ کند، همه چیز را به بی‌بند‌وباری و زوال می‌کشاند و نیاز است تا با قدرت در ترویج فرهنگ اسلامی کوشا باشیم تا در مقابل دشمنان پیرور باشیم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته