دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1394 - 12:29

اوباما: باید قوانین مالکیت سلاح در آمریکا تغییر کند

در واکنش به واقعه تیراندازی مرگبار در ایالت اورگان، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از کنگره این کشور خواست تا قوانین مالکیت سلاح را تغییر دهد.
کد خبر : 41685

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از بی‌بی‌سی، اوباما با انتقاد از تکرار تیراندازی های مرگبار در نقاط مختلف ایالات متحده گفت: جامعه آمریکا نسبت به این فجایع «بی‌تفاوت» شده است.


وی که تاکنون بارها بر لزوم تغییر قوانین مالکیت اسلحه در آمریکا تاکید کرده است، دو ماه قبل در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت «بزرگ‌ترین ناکامی» در دوران ریاست‌جمهوری خود را ناتوانی در تغییر این قوانین می‌داند.


رئیس جمهوری آمریکا همچنین برداشت مخالفان تغییر قانون مالکیت سلاح که چنین کاری را در تقابل با قانون اساسی آمریکا می‌دانند، نادرست دانست.


تغییر قوانین مالکیت سلاح در آمریکا همواره با مخالفت گروه‌های محافظه‌کار و نمایندگان آنها در کنگره این کشور مواجه بوده است.


روز پنجشنبه تیراندازی در کالجی در شهر روزبرگ، در ایالت اورگان آمریکا، دست کم ۹ کشته و ۷ مجروح برجای گذاشت.


کیت براون، فرماندار ایالت اورگان، در یک کنفرانس خبری گفته است که فرد مهاجم مردی حدودا ۲۰ ساله بوده و در تیراندازی متقابل نیروهای انتظامی کشته شده است.


خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک دانشجو گزارش داده که فرد ضارب پس از ورود به یکی از کلاس‌های کالج، و پیش از ادامه شلیک گلوله‌های بیشتر، از افراد حاضر خواسته است که بایستند و دین خود را اعلام کنند.


مقام‌های مسئول هنوز درباره انگیزه فرد ضارب اظهار نظر نکرده اند. پیش از این اداره آتش‌نشانی این منطقه در حساب توییتر خود موضوع تیراندازی را تایید کرده است و از مردم خواسته بود که از منطقه دوری کنند.


این کالج در منطقه روزبرگ در ایالت اورگان، غرب آمریکا، واقع شده که یک منطقه روستایی در ۲۸۱ کیلومتری جنوب شهر پورتلند مرکز اورگان است.


یک مقام کاخ سفید گفته است که اوباما در جریان این موضوع قرار گرفته و تحولات مربوط به حادثه را دنبال می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته