دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1398 - 13:59
دلنوشته‌ای برای برادر در حبس؛

پروازی بدون بازگشت

مهر ماه سال 97، پروازی بدون بدون بازگشت، بازداشتگاهی نامناسب و دانشمندی دربند توسط سیاستی مسموم و تنگ‌نظر در کشوری که ادعای آزادی، تمدن و حقوق بشر را دارد و با مجسمه آزادی انسان‌های آزاده را در بند می‌کند.
کد خبر : 416732
637044213747453774-2.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزرای آنا، رسول سلیمانی برادر دانشمند زندانی در آمریکا طی یادداشتی نوشت: مهر ماه سال 97، پروازی بدون بدون بازگشت، بازداشتگاهی نامناسب و دانشمندی دربند توسط سیاستی مسموم و تنگ‌نظر در کشوری که ادعای آزادی، تمدن و حقوق بشر را دارد و با مجسمه آزادی انسان‌های آزاده را در بند می‌کند.


امروز شاهد درگذشت مادری هستیم که به‌محض شنیدن خبر اسارت فرزندش به کُما و پس از هفت ماه به خواب ابدی فرو رفت، در صورتی که نتوانست صورت فرزندش را دوباره ببیند و فرزندی که از رحلت مادرش بی‌خبر است و به امید سلامتی مادر هر روز تماس می‌گیرد و در گوش مادر زمزمه می‌کند «لا حول و لا قوة الا بالله» و دقیقه‌ها نغمه فدایت شوم سر می‌دهد تا شاید مادرش حرکتی کند؛ اما افسوس که نمی‌داند مراسم بزرگداشت مادرش در کنار دوستان و همکارانش برپا شد و ما دیگر نمی‌دانیم روزها و روزها به او بگوییم حتی پدرمان که از وضعیت دکتر بی‌خبر است با وجود اندوه از دست دادن همسری دلسوز و مهربان هر روز بر بغضش غلبه می‌کند تا فرزند دربندش از فوت مادر مطلع نشود و می‌خندد و صحبت می‌کند ولی خنده‌ای که از عمق اندوه دلش زبانه می‌کشد.


11 ماه اسارت و دوری پدری دلسوز، برادری مهربان، همسری عاشق و فرزندی خلف و دانشمندی نام‌آشنا، استادی صبور و بی‌آلایش، دوستی شفیق و رفیقی همراه که در کنار ما نیست، جایش خالی‌ است...


خانواده ما هزینه‌ای بس گران دادند مادر!


مادر و همسر و دخترش در تاریکی شب‌ها در سجاده نماز اشک‌ها ریختند و از خداوند طلب کمک کردند.


در این‌جا و در این مکان از تمام مسئولان اجرایی، نهادهای امنیتی، اصحاب رسانه، گروه‌های حقوق بشری، انجمن‌های علمی و به‌خصوص دستگاه دیپلماسی کشور تقاضا داریم با به کار بستن تمام تمهیدات و ظرفیت‌ها نسبت به آزادی هر چه سریع‌تر «مسعود سلیمانی» اقدام عاجل به‌عمل آورند.


مزید اطلاع است که وضعیت وی در بازداشت بسیار اسفناک است. حتی در طول این مدت داروهای بیماری ایشان هم به دست‌شان نرسیده است و با کاهش وزن شدید و کم‌سو شدن چشم مواجه شده‌اند و سلامت روحی و جسمانی ایشان به خطر افتاده است. امیدوارم که خانواده را از مراحل پیشرفت کار بی‌اطلاع نگذارید.


در مراسم ختم مادر که به همت دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، فرصتی دست داد تا در حضور شخصیت‌ها و عزیزان بزرگواری باشم که سهم زیادی در پیشرفت علم و دانش در کشور و جهان دارند. دانشمندان، اندیشمندان، محققان، اساتید و دانشجویان و همچنین تشکر می‌کنم از ریاست دانشگاه تربیت مدرس و به‌خصوص ریاست دانشکده پزشکی این دانشگاه و همه کسانی که در طول این 11 ماه با تشکیل کمپین‌ها، گروه‌های حمایتی پیگیر وضعیت «مسعود سلیمانی» بوده‌اند و دلسوزانه در کنار خانواده حضور دلگرم کننده داشته‌اند.


در پایان باز هم از طرف همسر و خانواده دکتر سلیمانی از برگزارکنندگان مراسم بزرگداشت مادر ایشان  تشکر و قدردانی می‌کنم.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته