دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1398 - 11:13
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی قم:

مردم تفاوت دانشگاه باکیفیت و باسابقه را با مؤسسه آموزشی متوجه می‌شوند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: زمان ایجاد هیاهو و اعلام اطلاعات نادرست گذشته است و مردم تفاوت دانشگاه باکیفیت و سابقه طولانی را با مؤسسه آموزشی ازنظر کیفیت ارائه خدمات متوجه می‌شوند.
کد خبر : 416730
zargar-said-the-teaching-fees-of-visiting-professors-of-islamic-azad-university-of-qom-were-paid.jpg

محسن زرگر معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم درباره تعداد پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی این واحد دانشگاهی در سال جدید تحصیلی اظهار کرد: اسامی پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از طرف مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه اعلام شده است. ثبت‌ نام از ورودی‌های جدید از 31 شهریور آغاز شده و تا دوم مهرماه در محل این دانشگاه واقع در مجتمع دانشگاهی پردیسان انجام می‌گیرد.


وی افزود:‌ از دانشجویان جدید درخواست داریم که قبل از مراجعه به محل ثبت‌نام، اطلاعیه ثبت‌نام موجود در سایت دانشگاه به آدرس https://qom-iau.ac.ir را به دقت مطالعه کرده و با مدارک کامل خود به دانشگاه مراجعه کنند. به همراه داشتن اصل مدرک پایه و یا مدرکی که ثابت کند داوطلب مقطع تحصیلی قبلی خود را به‌طور کامل گذرانده و فارغ‌التحصیل شده، الزامی است.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم درباره دلیل استقبال زیاد داوطلبان به‌ویژه جوانان سایر استان‌های همجوار از این واحد دانشگاهی گفت: توجه داشته باشید در بحث ادامه تحصیل و کسب مدارج تحصیلی بالا، یکی از فاکتورهای مهم، کیفیت آموزش است. مسلماً پیش‌زمینه کیفیت، مواردی مانند سابقه دانشگاه در ارائه دروس رشته‌های تحصیلی مختلف، تعداد و کیفیت اعضای هیئت علمی و حساسیت مدیران  گروه‌های آموزشی در تعیین استادان مدعو، بسیار مؤثر است.


زرگر تصریح کرد:‌ به نظرم زمان ایجاد هیاهو و اعلام اطلاعات بعضاً نادرست گذشته و مردم تفاوت دانشگاه باکیفیت و سابقه طولانی را با مؤسسه آموزشی ازنظر کیفیت ارائه خدمات متوجه می‌شوند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم دارای سابقه 33 ساله آموزش‌وپرورش جوانان در چهار دانشکده با تنوع زیادی از رشته‌ها بوده و این دانشگاه سال‌هاست که در شهر مذهبی قم با تأمین فضایی علمی با تأکید بر پایه‌های دینی و فرهنگی، خدمات بیشماری را به همشهریان گرامی و استان‌های همجوار ارائه کرده است.


وی با بیان اینکه کیفیت خدمات دانشگاهی یکی از دلایل مهم استقبال زیاد داوطلبان از دانشگاه آزاد اسلامی استان قم است، افزود: وقتی کنکور سراسری دکتری تخصصی در رشته میکروبیولوژی که توسط سازمان سنجش وزارت علوم برگزار می‌شود و دانشجوی دانشکده علوم پایه این واحد دانشگاهی رتبه یک کشوری را به دست می‌آورد، این نشانه کیفیت محل تحصیل است.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم مطرح کرد:‌ سال جاری تعداد زیادی از دانشجویان مقطع کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش تعداد زیادی از صندلی‌های محدود وزارت علوم را به خود اختصاص داده‌اند. این موفقیت‌ها به دست نمی‌آید مگر با همت دانشجویان و البته راهنمایی و نظارت استادان دانشگاه و آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به این موفقیت‌هاست.


زرگر در رابطه با هیئت علمی و دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان قم مطرح کرد: این واحد دانشگاهی اکنون دارای حدود 200 عضو هیئت علمی تمام‌وقت در چهار دانشکده علوم پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی و دانشکده علوم انسانی است. در هر ترم تحصیلی از توانایی‌های علمی حدود 500 استاد مدعو در دانشکده‌های چهارگانه استفاده می‌شود. در این واحد دانشگاهی برای انتخاب استادان مدعو مصاحبه علمی توسط گروه تخصصی گروه آموزشی مربوطه انجام‌گرفته و اجازه آغاز به‌کار این استادان فقط پس از تأیید علمی و فرهنگی انجام خواهد گرفت.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن زرگر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته