دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1398 - 09:08

عادل الجبیر: برای پاسخ به حمله آرامکو گزینه‌های مختلف داریم

وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه در سخنانی مدعی شد که این کشور گزینه‌های مختلفی برای پاسخ به حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در دست بررسی دارد.
کد خبر : 416654

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العربیه، عادل الجبیر بار دیگر و هم‌راستا با اظهار نظر مقام‌های آمریکایی، ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو متهم کرد و گفت: تدابیر لازم را در زمان مناسب برای پاسخ به حمله آرامکو اتخاذ خواهیم کرد.


وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه با این ادعا که کشورشگزینه‌های مختلف دیپلماتیک، قانونی و امنیتی برای پاسخ به حمله آرامکو در دست بررسی دارد، افزود: ما پس از این حمله در سطوح عالی با واشنگتن هماهنگی می‌کنیم. حمله به آرامکو بی‌سابقه است و در حال بررسی تدابیری هستیم که پس از پایان تحقیقات در زمینه این حمله اتخاذ خواهیم کرد.


ادعاهای عربستان و آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به آرامکو در حالی است که جنبش انصارالله یمن با پذیرش مسئولیت این حملات، اعلام کرد که در پاسخ به تجاوز نظامی عربستان، محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داده است.


به دنبال این حملات 50 درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته