دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1398 - 08:44
روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران:

حاضریم از خطای برخی از همسایگان بگذریم/ طرحی منطقه‌ای برای امنیت خلیج‌فارس در سازمان ملل ارائه می‌کنیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حاضریم از خطای برخی از همسایگان بگذریم، گفت: طرحی منطقه‌ای برای امنیت خلیج‌فارس در سازمان ملل ارائه می‌کنیم.
کد خبر : 416643
156913021539179500.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در مراسم رژه صبح امروز که به مناسبت سی‌ و نهمین سالگرد دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران با فرمان امام رضوان الله تعالی و وحدت و هماهنگی و حضور مردم در همه صحنه‌های نبرد هشت سال در برابر مزدوران و دشمنان اسلام مقاومت کردند.


وی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در ابتدای انقلاب طراحی کردند تا زیربناهای قدرت امنیتی و دفاعی ما را متزلزل کنند، تصریح کرد: اولین توطئه دشمنان طراحی انحلال ارتش بود که توسط مزدوران راست و چپ طراحی و تبلیغ شده بود و از طرفی تلاش می‌کردند با کلمه حق، باطلی را دنبال کنند و به نام شورا می‌خواستند اساس نظم فرماندهی را برهم بزنند.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام راحل با درایت خود اولین فرمان به مردم برای ایستادگی و مقابله با همه توطئه‌گران را صادر کرد و از خوزستان گرفته تا کردستان، گلستان و سیستان و بلوچستان، جوانان غیور و نیروهای مسلح ما در مقابل همه کسانی که می‌خواستند به اسم مزدور پایه‌های انقلاب را سست کنند، ایستادند.


وی افزود: سرانجام جنگی به نام جنگ عفلقیان و بعثی‌ها را به ملت ایران تحمیل کردند، اما امام(ره) با هوشیاری و مدیریت خود در اولین قدم به ارتش جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشید و به دنبال آن نیروی انقلابی جدیدی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد و در کنار این دو نیرو فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد که اینها سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از کشور و امنیت ملی ما بود.


رئیس جمهور با بیان اینکه اگر این درایت امام راحل در آن زمان نبود، در آن شرایط اولیه پیروزی انقلاب و پیچیدگی‌های آن روز ممکن بود دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند، گفت: نیروهای مسلح با فرمان امام راحل و وحدت و یکپارچگی خود و حضور و حمایت مردم در صحنه 8 سال در برابر مزدوران و دشمنان اسلام و ایران مقاومت کردند.


وی افزود: دشمنان با ایدئولوژی شرق و سلاح غرب، پول ارتجاع منطقه و چراغ سبز آمریکا به جنگ مردم مبارز و انقلابی این سرزمین آمده و سلاح‌های خود را بر سینه مردم نشانه رفتند،‌ اما ملت بزرگ ایران با وحدت و ایستادگی نه از هیمنه غرب و شرق ترسید و نه از سلاح‌های شرق و غرب هراسید و نه در برابر حمایت قدرت‌های سیاسی غرب و شرق ترسی بر خود راه داد و نه در برابر پول ارتجاع عرب.


رئیس جمهور اضافه کرد: جنگ در کنار خسارت‌های بی‌شمار برای ما ارزش‌های فراوانی به همراه آورد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب برای ما گنج آورد، همان روزها بود که دشمنان این سرزمین را برای تجاوز به آب و خاک ما و تحمیل جنگی دیگر،‌ بر این ملت به تردید و پشیمانی واداشته است و جرئت تصمیم‌گیری برابر نیروهای مسلح بزرگ و ملت ایران را ندارند.


روحانی اظهار کرد: دشمن در سال‌های اخیر راه دیگری برگزیده و به جای جنگ نظامی به تعبیر خودشان جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند، مردم ما طی 40 سال گذشته و به‌ویژه 10 سال اخیر فشار تحریم‌های ظالمانه را در مقاطع مختلف تحمل کردند و امروز هم با هوشیاری، ایستادگی، اتحاد در  جهاد میدان اقتصادی از این مهلکه سخت عبور خواهند کرد.


وی تأکید کرد: امروز کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های دانش‌بنیان، مبتکران و تولیدکنندگان به عنوان سرداران و سربازان خط مقدم جنگ در برابر دشمن مستکبر و صهیونیسم جهانی هستند و می‌توانیم با اراده و ایستادگی و اتحاد از این مسیر سخت عبور و دشمن را وادار کنیم در برابر ملت ایران و انقلاب اسلامی یک بار دیگر سر تعظیم فرود آورد.


رئیس جمهور تأکید کرد: ما اهل منطق و مذاکره هستیم اما اهل ذلت و تسلیم نیستیم، ما مرد دفاع و ایستادگی هستیم، اما مرد تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم؛ همانگونه که اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند.


وی تأکید کرد: امروز نخبگان ما سربازان خط مقدم جنگ برابر دشمن مستکبر و صهیونیسم جهانی هستند و می‌توانیم با اراده از این مسیر سخت عبور کنیم و دشمن را وادار کنیم برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آورد.


رئیس جمهور تأکید کرد: ملت ایران اهل ذلت و تسلیم نیست و مرد مقاومت و ایستادگی است. ما اهل تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم و اجازه نمی‌دهیم دیگران به مرزهای ما تجاوز کنند. بی‌تردید هدف اول این جنگ اقتصادی نابودی انقلاب اسلامی است، اما این ملت امتحان خود را در برابر عفلقیان و حزب بعث ثابت کرد و امروز نیز این توان را دارد که در برابر دشمنان ایستادگی کند.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بی‌تردید در این جنگ بزرگ اقتصادی که بر ملت ایران تحمیل کردند و فشارهایی که بر مردم ما وارد می‌کنند هم پیروز است و توان آن را دارد که برابر قدرت‌های مستکبر ایستادگی کند و هرجایی آمریکایی‌ها و دشمنان حضور پیدا کردند، به عنوان بازیگر امنیت‌زدا بودند و نیروهای مسلح ایران همواره با خود امنیت برای مردم به همراه داشتند.


وی با بیان اینکه ما به سوی همه همسایگان دست برادری دراز می‌کنیم و حتی حاضریم از خطاهای گذشته آنها بگذریم، گفت: امنیت خلیج فارس دریای عمان و تنگه هرمز درون‌زاست  و نیروهای خارجی می‌توانند مشکل‌آفرین باشند.


روحانی افزود: طرحی را با نام «ائتلاف امید» و با «ابتکار صلح هرمز» در سازمان ملل ارائه خواهیم داد که ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند امنیت خلیج فارس را تأمین کند و نیروهای خارجی اگر خواهان امنیت منطقه هستند از آن فاصله بگیرند.


رئیس جمهور تأکید کرد: به جهانیان اعلام می‌کنیم حضور نیروهای بیگانه برای آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و نفت و انرژی، مشکل‌زا است اما مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر اتحاد، وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است.


وی افزود: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند، همانند همه دروغ‌های افشاشده‌شان نیز افشا خواهد شد و بیگانگان اگر راست می‌گویند و حقیقتاً به دنبال صلح و امنیت هستند، این مقدار سلاح خطرناک به منطقه ارسال نکنند و منطقه ما را به مسابقه و انبار تسلیحاتی تبدیل ننمایند و اگر به‌راستی به دنبال امنیت منطقه هستند، از این منطقه فاصله بگیرند چرا که حضور آنها همواره برای منطقه سختی و بلا بوده است.


روحانی خطاب به بیگانگان تأکید کرد: هر مقدار از منطقه و ملت‌های این منطقه فاصله بگیرید به همان اندازه امنیت بیشتری را شاهد خواهیم بود.


رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران در سایه اجرای فرامین رهبری و اتحاد و همدلی همه ارکان کشور و قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح در برابر توطئه جدید با همکاری و حضور مردم پیروز خواهد شد، اظهار داشت: بدون تردید نخواهیم گذاشت که دشمن ذلت را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کند و شعار ما آزادی و آزادی‌خواهی به پیروی از سرور آزادی‌خواهان جهان اباعبدالله الحسین(ع) است.


بر اساس این گزارش، پس از سخنرانی رئیس جمهور، یگان‌های نمونه پیاده و محمول نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بخشی از آخرین دستاوردها و توانمندیهای خود را به نمایش می‌گذارند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته