دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1394 - 11:19
در گفت‌و‌گو با آنا:

معاون آموزش متوسطه شهر تهران: معلمان انتقالی از شهرستان را به اجبار به دوره ابتدایی نفرستاده‌ایم

معاون آموزش متوسطه شهر تهران با بیان اینکه معلمان بدون اجبار از دوره متوسطه به ابتدایی منتقل شده‌اند، گفت: افراد منتقل شده از شهرستان به تهران به منظور استفاده از امکانات، در دوره ابتدایی مشعول تدریس هستند.
کد خبر : 41663

محمود حسینی معاون آموزش متوسطه شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به حذف پایه اول دبیرستان و آخرین وضعیت ساماندهی نیروهای آزادشده در این پایه اظهار کرد:‌ امسال پایه اول از دوره متوسطه دوم دوره حذف شده است و این طبیعی است که تعدادی نیرو آزادشده و کلاس درس ندارند.


وی با اشاره به نحوه ساماندهی نیروهای آزادشده در این پایه افزود:‌ برای سال تحصیلی 94-95حدود 270 هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه اول داریم که در مدارس دولتی و غیردولتی ساماندهی شدند همچنین پایه نهم به دوره متوسطه اول اضافه شده است.


معاون آموزش متوسطه شهر تهران ادامه داد: بنابراین با توجه به تعداد کلاس‌هایی که در هر کدام از پایه‌ها داریم،‌ ساماندهی نیروی انسانی را انجام دادیم و برای جبران کمبود نیرو نیز بخشی از نیروهای آزادشده در دوره متوسطه دوم را به متوسطه اول منتقل کردیم.


وی با بیان اینکه در مناطق مختلف تعداد متفاوتی از نیروهای متوسطه دوم به عنوان نیروی مازاد معرفی شد‌ه‌اند، توضیح داد: تا آنجا که ممکن بوده،‌ بدون هر گونه اجبار برای معلمان، نیروهای مورد نیاز در متوسطه یک و دو را به صورت یکپارچه ساماندهی کردیم تا شرایط برای معلمان بهینه شود.


حسینی تصریح کرد: طبیعتا معلمان برای ورود به یک مقطع دیگر نیازمند آموزش هستند،به همین منظور دوره‌های تربیت مدرس را در تابستان برای این معلمان برگزار کردیم و دوره توانمند سازی آنها در همه شهرها از جمله تهران برگزار شده است.


معاون آموزش متوسطه شهر تهران با بیان اینکه بخشی از نیروهای مازاد شده در دوره متوسطه دوم با توجه به نیاز موجود در دوره ابتدایی در این دوره به کارگرفته شدند، عنوان کرد :‌ افرادی که از شهرستان به تهران منتقل شدند با توجه به داوطلب بودن خودشان در دوره ابتدایی مشغول تدریس شدند و در این زمینه اجباری وجود ندارد در حقیقت این افراد وارد دوره ابتدایی می‌شوند تا از امکاناتی که برایشان در نظر گرفته شده استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته