دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 14:56

شمخانی: ایران پاسخی قاطع به هرگونه شرارت و تعرض احتمالی خواهد داد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدیدترین وجه به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع خواهیم داد.
کد خبر : 416153

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شرایط ملت یمن، گفت: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه از شکل‌گیری آن به‌دلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور سپری شده است، هیچ‌گونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چهارچوب گفتگوهای یمنی-یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.


وی ادامه داد: دفاع همه‌جانبه مردم ستم‌دیده یمن در برابر تجاوز خارجی و کشتار بی‌رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی آنها بوده و واکنشی طبیعی به بی‌رحمی متجاوزان است.


دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سخنان برخی مقامات آمریکایی و تلاش برای ارتباط دادن حوادث رخ داده در عربستان به ایران تصریح کرد: سلاح‌های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود و منتسب نمودن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیرمؤثر نظامی از کشورهای غربی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو است به همین دلیل با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدیدترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزان باشد به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه‌جانبه خواهد داد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته