دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 10:18

ادعای عربستان برای انتشار اسناد ضدایرانی حمله پهپادی به آرامکو

وزارت دفاع عربستان در راستای هجمه رسانه‌ای آمریکا علیه ایران، مدعی دست داشتن کشورمان در حمله به مجتمع نفتی آرامکو شد و اعلام کرد که اسناد آن را امروز منتشر می‌کند.
کد خبر : 416054
وزارة-الدفاع-السعودي.png

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه عکاظ چاپ سعودی، وزارت دفاع عربستان با تکرار ادعاهای آمریکا درباره دست داشتن کشورمان در حمله به مجتمع نفتی آرامکو، اعلام کرد که اسناد این حمله را امروز در یک نشست خبری نشان می‌دهد.


در بیانیه وزارت دفاع عربستان ادعا شده که قرار است در این نشست خبری سلاح‌های ایرانی استفاده شده در حمله به آرامکو نشان داده خواهد شد.


به گزارش آنا، در حالی که مقامات آمریکایی ازجمله دونالد ترامپ و مایک پمپئو، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا تلاش می‌کنند ایران را عامل اصلی حمله بی‌سابقه‌ای به «منبع تأمین انرژی جهان» معرفی کنند، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته گفت که این کشور شواهدی در اختیار ندارد که منبع برخاستن پهپادهایی که به تأسیسات نفتی عربستان حمله کردند را مشخص کند. وی افزود: نمی‌دانم شخص دیگری چنین شواهدی در اختیار دارد یا خیر.


جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع دست‌ داشتن در این حملات را رد کرده‌ است. سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات پمپئو را «برنامه‌ریزی برای اقداماتی در آینده» توصیف کرد و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت:‌ مایک پمپئو که در فشار حداکثری شکست خورده، به دروغ حداکثری روی آورده است.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته