دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1398 - 09:00

عربستان به ائتلاف ناوبری دریایی آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندد

عربستان سعودی از عزم خود برای پیوستن به ائتلاف موسوم به «حفظ امنیت ناوبری دریایی» به سرکردگی آمریکا در خلیج فارس خبر داد.
کد خبر : 416051

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العربیه، عربستان عزم خود را برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی موسوم به «حفظ امنیت ناوبری دریایی» اعلام کرد.


پیشنهاد این ائتلاف از سوی آمریکا ارائه شده است، ولی تاکنون چندین کشور جهان ازجمله ژاپن، چین، روسیه، اسپانیا و ... از حضور در آن سر باز زده‌اند.


یک مسئول وزارت دفاع عربستان گفت: این ائتلاف بین‌المللی به دنبال حمایت از کشتی‌های تجاری به وسیله ناوبری ایمن است تا دریانوردی و تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای عضو ائتلاف تضمین و امنیت کشتی‌های تجاری عبوری تقویت شود.


منطقه عملیاتی ائتلاف آمریکا تنگه هرمز، باب‌المندب، دریای عمان و خلیج فارس است. 


به گزارش آنا، آمریکا که ده‌ها هزار کیلومتر با خلیج فارس فاصله دارد و به خلیج خوک‌ها نزدیک‌تر است، پس از اقدام مبتنی بر قوانین بین‌المللی دریایی ایران در توقیف یک فروند کشتی انگلیسی مدعی ناامنی در منطقه تنگه هرمز شد و با اید ادعا تلاش کرد کشورهای دیگر را با خود همراه کند. اقدامی که با وجود گذشت بیش از دو ماه از آن، تاکنون با مخالفت‌های زیادی در میان کشورهای متحد اروپایی واشنگتن مواجه شده است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته