دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 17:25

نتایج اولیه انتخابات تونس؛ استاد حقوق و چهره رسانه‌ای، سیاستمداران کهنه‌کار را پشت سر گذاشتند

یک روز مانده به اعلام قطعی نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس، خبرگزاری‌ها نتایج اعلام شده بر اساس شمارش نیمی از آرا را غافلگیر کننده و نشانه یک زلزله سیاسی خواندند.
کد خبر : 416011
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، یک روز مانده به اعلام قطعی نتایج انتخابات ریاست جمهوری تونس، خبرگزاری‌ها نتایج اعلام شده بر اساس شمارش نیمی از آرا را غافلگیر کننده و نشانه یک زلزله سیاسی خواندند.


در انتخابات تونس ۲۶ نامزد حضور دارند که تعدادی از آن‌ها چهره‌های سرشناس سیاسی از جمله، نخست‌وزیر، دو نخست‌وزیر پیشین، یک رئیس‌جمهوری سابق و وزیر دفاع حضور هستند، اما قیس سعید استاد دانشگاه در رشته حقوق و نبیل قروی، سرمایه‌دار، پیشتاز انتخابات هستند.


بر اساس نتایج اولیه که پس از شمردن بیش از نیمی از آرا اعلام شد، قیس سعید، استاد محافظه‌کار دانشگاه تونس موفق شد ۱۸.۷ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. پس از او نیز نبیل قروی با ۱۵.۵ درصد آرا قرار دارد.


قروی که به واسطه شبکه تلویزیونی «نسمه» مشهور شده، در آستانه انتخابات به اتهام پول‌شویی و فرار مالیاتی دستگیر شد، اما کمیسیون انتخابات تونس اجازه نامزدی به او داد. برخی او را «برلوسکونی تونس» می‌نامند.قرار است نتیجه نهایی انتخابات روز سه‌شنبه اعلام شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته