دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1394 - 13:27

انتشار ویراست دوم کتاب «تیتر نویسی» دکتر مجید رضاییان

ویراست دوم، چاپ دوم کتاب «تیتر نویسی» مجید رضاییان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها منتشر شد.
کد خبر : 41601

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ویراست دوم کتاب تیترنویسی اثر مجید رضاییان در ۲۳۲ صفحه منتشر شد.


نویسنده در ویراست جدید این کتاب به مبحث ساختار تیتر از نظر نشانه‌شناسی و تیترهای بینامتن پرداخته و تأثیرپذیری تیتر میزبان از تیترهای می‌ه‌مان را با نگاه افرادی همچون ژولیو کریستوا و ژاک دریدا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.


وی در این کتاب به کاربردهای مهم دیگر تیتر نویسی همچون «تشبیه مطلق» «مشروط» و تفصیلی از نظر ژورنالیستی اشاره کرده و سپس انواع تیترنویسی را از نظر «فرمی» - با مثال‌های بیشتر و کاربردی- بررسی کرده است.


رضائیان در ادامه به تفاوت تیترهای چاپی و اینترنتی و روند تیترنویسی در وب ۱ و وب ۲ پرداخته و به وجوه تمایز در نسل اول اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یا وب ۲ اشاره کرده است.


وی چالش‌های پیش‌رو «تیتر» در ژورنالیسم حرفه‌ای با شبکه‌های اجتماعی- که از آن به روزنامه‌نگاری جایگزین یاد می‌شود - مورد کنکاش قرار داده است.


در چاپ دوم این کتاب فصلی به نام «ساخت تیتر‌ها در اتاق تیتر» اضافه شده است. این فصل حاوی تجربیات تیترنویسی و سردبیری نویسنده در اتاق‌های تیتر و شوراهای تیتر است. پیوست جدید کتاب درباره «نمونه تیترهای رسانه‌های بین المللی» و «تیترهای نویسنده» در دوران سردبیری او از حادثه یازده سپتامبر است.


در ویراست جدید تیترنویسی، رضاییان به موضوعاتی همچون: تیتر‌شناسی پیش از تیترنویسی؛ با زبان تیتر؛ ساختار تیتر؛ اطلاعات پیام و کارکردهای تیتر؛ ویژگی‌های تیتر؛ تکنیک‌های تیترنویسی؛ انواع تیتر؛ جایگاه تیتر در انواع و سبک‌های روزنامه‌نگاری؛ موسیقی در تیتر و... پرداخته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجید رضاییان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته