دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1398 - 15:20
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد؛

هزینه راه‌اندازی مدارس سما سرمایه‌گذاری برای نسل آینده‌ساز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: در دو سال گذشته بالغ بر یکصد میلیارد ریال بودجه برای راه‌اندازی و ارتقای برنامه‌های مجتمع مدارس سما هزینه کرده‌ایم و این را هزینه نمی‌دانیم؛ بلکه عین سرمایه‌گذاری برای نسل آینده‌ساز است.
کد خبر : 415960
8d699214-0eef-4436-9511-7502dadc9799.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، حسین زینلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان صبح امروز در جمع بیش از 100 نفر از مدیران، مسئولان و معلمان مدارس مجتمع سما کاشان در همایش توجیهی مدیران معاونان و معلمان مدارس سما کاشان که به میزبانی تالار غیاث‌الدین جمشید کاشانی واحد کاشان برگزار شد، اظهار کرد: حقیقتاً در این روزگار که هجمه فرهنگی و شبیخون دشمن عرصه را تنگ کرده، وظیفه معلمان به عنوان پیشگامان عرصه مقدس تعلیم و تربیت بسیار سنگین و در عین حال راهگشاست.


وی با ذکر روایاتی از ائمه معصومین (علیهم‌السلام) گفت: برکتی که در زندگی معلمان و استادان به‌واسطه امر مقدس بودن تعلیم و تربیت قابل مقایسه با دیگر اقشار نیست؛ بنابراین باید با تمام وجود خود را وقف دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی براین‌اساس و نیاز آموزش و پرورش کاشان وارد عرصه مقاطع قبل از دانشگاه شد و جهشی چشمگیر طی این دو سال داشتیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ادامه داد: در دو سال گذشته بالغ بر یکصد میلیارد ریال بودجه برای راه‌اندازی و ارتقای برنامه‌های مجتمع مدارس سما هزینه کردیم و این را هزینه نمی‌دانیم؛ بلکه عین سرمایه‌گذاری برای نسل آینده‌ساز است.


زینلی تصریح کرد: یک معلم باید با تمام وجود به دانش‌آموزان خود عشق بورزد و آنان را مانند فرزندانش گرامی بدارد و به این نکته توجه داشته باشد که اخلاق و روحیات دانش‌آموزان و خانواده ایشان هرکدام با یکدیگر متفاوت است و طبیعتاً نحوه برخورد به معضلات و مشکلات آموزشی و پرورشی متفاوت و در عین حال حساس است.


معلم الگویی بی‌بدیل برای دانش‌آموز است


سیداصغر خادم معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در تعالیم نورانی دین مبین اسلام تشریح کرد: همه ما مسئول هستیم و باید با تمام وجود بار عظیم و سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشیم و به آن افتخار کنیم؛ چراکه کیفیت‌بخشی اساس فعالیت های آموزشی و فرهنگی و پرورشی است.


وی با اشاره به نامه 25 حضرت امام سجاد (علیه‌السلام) و روایتی از رسول اکرم(ص) تبیین کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «أدِّبُوا أولادَكُم عَلى ثَلاثَ خِصالٍ: حُبِّ نَبِيِّكُم ، حُبِّ أهلِ بَيتِهِ و قِراءَةِ القُرآنِ»؛ بعنی فرزندان خود را بر سه ويژگى تربيت كنيد: دوست داشتن پيامبرتان، دوست داشتن اهل بيت او و خواندن قرآن. این روایت حجت را تمام کرده و همه ما به عنوان متصدیان امر تعلیم و تربیت در این مسیر گام برداریم.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته