دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1398 - 18:54

دیدار معاون وزیر امور خارجه هند با دکتر ولایتی

معاون وزیر امور خارجه هند با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : 415834
_ALI8472.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه بین الملل خبرگزاری آنا، ویجی گوکله معاون وزیر امور خارجه هند عصر امروز با دکتر علی اکبر ولایتی دیدار و گفتگو کرد.


دو طرف در این دیدار بر توسعه روابط دوجانبه تأکید کردند.


مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط دو کشور گفت: امیدواریم که همچون گذشته رفتار دولت هند در قبال تحریم ها علیه ایران که در مغایرت با تعهدات بین المللی و ظالمانه است، مواضع مثبتی را مانند بسیاری از دیگر کشورها دنبال کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی توسعه همکاری ها در همه زمینه ها را خواهد داشت.


ولایتی به اهمیت همکاری های کشورهای منطقه به ویژه در حفظ صلح و ثبات تأکید کرد و افزود: به طور نمونه کشورهای همسایه افغانستان اعم از ایران، هند، پاکستان و کشورهای حوزه آسیای مرکزی می توانند همکاری خوبی را برای حفظ امنیت در این کشور و منطقه با یکدیگر داشته باشند و حفظ ثبات و امنیت در کشورهای منطقه باید بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود. 


وی همچنین به موضوع کشمیر پرداخت و بر حل و فصل درست و دقیق موضوعات مرتبط بدون دخالت بیگانگان تأکید کرد. 


 ویجی گوکله، معاون وزیر امور خارجه هند به اهمیت روابط ایران و هند اشاره کرد و گفت: ما برای توسعه همکاری با ایران بسیار اهمیت قائل هستیم که نقش مؤثر و مهمی در منطقه و جهان اسلام دارد و شما که یکی از چهره های سیاسی برجسته و شناخته شده در هند هستید برای توسعه همکاری های دوجانبه بسیار قابل توجه و مهم هست.


معاون وزیر امور خارجه هند بر ادامه روابط در تمامی زمینه ها تأکید کرد و در خصوص توسعه روابط اقتصادی و همکاری ها به ویژه در منطقه چابهار و حوزه نفت و گاز به بحث و تبادل نظر پرداخت.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: علی اکبر ولایتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته