دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1398 - 11:53
معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان:

طرح حرم تا حرم مشهد اردهال را به قم متصل می‌کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان اظهار کرد: طرح عظیم حرم تا حرم حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر علیه‌السلام را به حرم نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در قم متصل می‌‌کند.
کد خبر : 415750
photo6051116644253676299.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، علی‌اکبر مرتضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان یک‌شنبه شب در پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: پیشینه دارالمؤمنین کاشان که خاستگاه تمدن بشری و مولد دانشمندان بزرگ جهان از جمله فیض کاشانی، غیاث‌الدین جمشيد کاشانی، ملافتح الله کاشانی، محتشم و کلیم کاشانی، آیت‌الله کاشانی و بسیاری دیگر از نام‌آوران بوده اکنون باید در زمینه‌های  فرهنگی اجتماعی سرآمد و الگوی ممتاز باشد.


وی با اشاره به طرح‌های بزرگ فرهنگی از قبیل حرم تا حرم افزود: این طرح عظیم حرم حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر علیه السلام را به حرم نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها متصل می‌‌کند و باعث خارج شدن منطقه مشهد اردهال از بن‌بست می‌شود.


معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان ادامه داد: پایتختی کتاب کشور به میزبانی کاشان در سال 97، جشنواره فرهنگی تئاتر مهر، پایتختی نهج البلاغه جهان اسلام و ایجاد نمایشگاه دائمی فرش کاشان به منظور معرفی صاحبان صنایع و تبلیغ ترویج فرش اصیل دستباف که در اقتصاد خانوار نقش پررنگی دارد و احداث نمایشگاه دائمی گل و گلاب از جمله فعالیت‌های چشمگیر در سال‌های گذشته بوده است.


مرتضایی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی شهرستان کاشان را در مجموع مطلوب توصیف کرد و گفت: تلاش داریم با همفکری و همکاری مناسب همه دستگاه‌ها، ادرات و نهاد های فرهنگی شهر و با در نظر گرفتن هدف مشترک که همانا اعتلای اخلاق و فرهنگ است، اقدامات بزرگی انجام دهیم.


وی با اشاره به آیین‌های مذهبی از جمله عزاداری سنتی بیش از 800 هیئت مذهبی در شهرستان کاشان، آیین‌های جزء‌خوانی قرآن کریم و محافل خانگی قرآن مجید و محافل وعظ در طول سال و به‌ویژه ماه مبارک رمضان و نیز آیین مذهبی سنتی قالیشویان در حرم مطهر حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر علیه السلام مشهد اردهال کاشان گفت: حجم بالای فعالیت‌های فرهنگی کاشان را سرآمد کرده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب که همانا کیفیت بخشی تا ایده‌آل است، فاصله داریم که امیدواریم به لطف الهی و همیاری تمام دلسوزان ازجمله اصحاب رسانه در این زمینه گام‌های اساسی را برداریم.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته