دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1394 - 11:51

پرچم فلسطین برای نخستین بار در سازمان ملل برافراشته شد + تصاویر

روز گذشته (چهارشنبه) برای نخستین‌بار پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برافراشته شد، رویدادی که از اهمیت نمادین بسیار بزرگی برخوردار است.
کد خبر : 41573

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، پرچم فلسطین با رنگ‌های قرمز، سیاه، سفید و سبزش در ورودی سازمان ملل متحد در کنار پرچم‌ 193 عضو دیگر این سازمان، به اهتزار درآمد.


براساس این گزارش، شماری از رهبران کشورهای جهان در کنار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم برافراشتن پرچم فلسطین در حیاط ساختمان سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کردند. پیشتر بیشتز کشورهای عضو، به این اقدام رای مثبت داده بودند.



«محمود عباس» در مقاله‌ای که در بخش وبلاگ‌های سایت آمریکایی «هافینگتون پست» منتشر کرد، نوشته بود: پرچم فلسطین برای نخستین بار در مقر سازمان ملل متحد و در دفاتر این سازمان در دیگر مناطق جهان برافراشته خواهد شد.


وی افزود: روزی که جهان به این اقدام رای مثبت داد، احساس افتخار ملت فلسطین را فراگرفته بود. من یقین دارم روزی که پرچم ما در کنار دیگر پرچم‌های سازمان ملل برافراشته شود، نیز روز افتخار خواهد بود.


به‌نوشته «محمود عباس»، مصوبه سازمان ملل متحد بار دیگر تاکید کرد که ما، ملت فلسطین، در راه خود برای آزادی، به دست آوردن حقوقمان و پایان دادن به چند دهه اشغالگری و ستم اسرائیل، تنها نیستیم.



برای سال‌های طولانی برطبق قوانین اسرائیل، پرچم فلسطین به‌ویژه پیش از توافقنامه اسلو، انتقاضه نخست و پیش از آن، جزو موضوعات ممنوعه بود. «اکرم نجار» خبرنگار فلسطینی در این‌باره می‌گوید: پرچم فلسطین را در دیواری سنگی پشت منزلمان پنهان می‌کردم و تنها برای استفاده از آن در تظاهرات بیرون می‌آوردم. آن هنگام پرچم بسیار کمیاب بود و نمی‌شد به راحتی به دست آورد. همچنین جزو وسایل ممنوعه بود. اگر جوانی بازداشت می‌شد و پرچم فلسطین نزدش پیدا می‌شد، به‌شدت به‌وسیله نیروهای اشغالگر مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته