دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1398 - 00:09
شهيدی در گفتگو با آنا:

داروخانه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در آمل راه‌اندازی می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: به‌زودی با راه‌اندازی داروخانه آموزشی به‌صورت شبانه‌روزی نیازهای دانشگاهی برطرف می‌شود و با این اقدام و ارائه خدمات برای مردم منطقه هم منشأ خیر خواهد شد.
کد خبر : 415622

سيد احمد شهيدی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، با ارزیابی ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی در تشریح  برنامه‌های خود اظهار کرد: این واحد دارای ظرفیت‌های متعددی در زمینه جذب دانشجو است که شامل فضای فیزیکی گسترده 72 هکتاری در ناحیه سرسبز با محیط زیبا، فضای آموزشی در حدود 55 هزار مترمربع، بیش از 200 کادر آموزشی هیئت‌علمی تمام‌وقت، نیمه‌وقت و مدعو، کتابخانه مرکزی، غذاخوری، 150 آزمایشگاه و کارگاه مجهز می‌شود.


وی افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی دارای 121 عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت شامل یک استاد، 13 دانشیار، 53 استادیار، پنج طرح خدمت، 27 مأمور به تحصیل، 4 بورسیه و 18 مربی بوده و 144 کارمند دارد. این واحد دانشگاهی دارای 28 رشته در مقطع کارشناسی، 21 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، یک رشته در مقطع دکترای حرفه‌ای (داروسازی)، 42 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 30 رشته در مقطع دکترای تخصصی است که بر همین مبنا این واحد دانشگاهی قابلیت‌های گسترده‌ای برای گسترش تولید علم و پرورش نیروهای جوان متعهد و تراز انقلاب دارد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی درباره برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی این واحد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پژوهش، گفت: رویکرد اصلی حرکت و رشد این واحد دانشگاهی در آینده بر مبنای دو محور اصلی قرار گرفته که نخست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این واحد و همگامی با سازمان مرکزی دانشگاه در اجرای سیاست‌ها، راهبردها، ضوابط و راهکارهای عملی ابلاغی و دیگری اجرای نظام بودجه‌بندی و فعالیت مفید در راستای اقتصاد مقاومتی، توجه به درآمدهای غیرشهریه‌ای و ایجاد اثر مفید در حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای است.


شهيدی تصریح کرد:‌ بر مبنای این دو رویکرد اصلی برنامه‌های متعددی با همکاری نیروهای جوان و متعهد دانشگاه طرح‌ریزی و اجرا خواهد شد. تأکید و اجرای غیرقابل انعطاف در ارزش‌های نظام مقدس، توجه و تبلیغ فرهنگ مقاومت و شئون رفتاری مطابق مقررات از اولویت‌های این واحد دانشگاهی در ادامه مسیر خواهد بود.


وی مطرح کرد:‌ توسعه بخش تولید و تکثیر گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، رسیدگی مطلوب به وضعیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی ازلحاظ برگزاری کلاس آموزشی، درآمدزایی آزمایشگاهی و سوق دادن مراکز تحقیقاتی به فعالیت‌های درآمدزایی به‌همراه تولید علم ازجمله اولویت‌های این واحد دانشگاهی در آینده پیش رو برای توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای خواهد بود.


سید احمد شهیدی


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی  افزود: همکاری مراکز تحقیقاتی این واحد دانشگاهی با مراکز تحقیقاتی مطرح دانشگاه‌های داخل، توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد این واحد در زمینه درآمدزایی غیرشهریه‌ای مرتبط با آموزش و پژوهش(قابلیت ایجاد آزمایشگاه همکار، توسعه آموزش‌های کوتاه‌مدت و ...) و جذب طرح‌های برون‌دانشگاهی از دیگر اولویت‌های این واحد در آینده برای توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای است.


شهیدی تصریح کرد:‌ جهت‌دهی پژوهش‌ها و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در راستای مسئله‌محوری و رفع مشکلات منطقه، ارتباط با صنعت و جامعه به‌ویژه در منطقه و کسب اطلاع از نیازها و مشکلات آن‌ها و سوق دادن پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها به آن‌سو، از دیگر برنامه‌های این واحد دانشگاهی به‌ویژه در حوزه پژوهش خواهد بود.


وی درباره فعالیت‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی به آنا گفت:‌ از آن‌جا که این واحد دانشگاهی فعالیت خود را در حوزه رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی با ورود به عرصه رشته داروسازی آغاز کرده و از سوی دیگر بر اساس طرح آمایش، گسترش رشته‌های دیگر علوم پزشکی نیز به این واحد دانشگاهی واگذار شده؛ بنابراین  در نظر داریم به‌زودی با گسترش این رشته‌ها به نیازهای مردم منطقه در این زمینه پاسخ داده شود.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی اظهار کرد: از سوی دیگر این واحد دانشگاهی با تلاش‌های بسیار سال گذشته موفق شده مجوز احداث داروخانه آموزشی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کند و در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه این داروخانه آن را به داروخانه شبانه‌روزی 13 آبان آموزشی تبدیل کند؛ بنابراین می‌توان این نوید را داد که به‌زودی با احداث این داروخانه علاوه بر برآوردن نیازهای آموزشی برای برگزاری دروس رشته داروسازی، این مجموعه با ارائه خدمات مناسب و داروها منشأ خیر برای مردم منطقه هم باشد.


انتهای پیام/4121/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب