دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

آشتی با اعداد و فرمول‌ها در «کی میگه ریاضی سخته؟»/ پیشنهاد یک انیمیشن‌ساز به تلویزیون

کارگردان مجموعه انیمیشن «کی میگه ریاضی سخته؟»، این مجموعه را اثری برای آشتی دانش‌آموزان با درس ریاضی دانست.
کد خبر : 415568
b35ebb29-9f5a-4a2b-b4f9-ce0a8afab0e9.jpg

فرانک زحلی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: «کی میگه ریاضی سخته» نام مجموعه‌ای آموزشی ــ انیمیشنی است که در 133 قسمت با زمان متوسط هشت دقیقه به تهیه‌کنندگی رضا تقدسی برای مرکز پویا‌نمایی صبا ساخته شده و هم‌اکنون از شبکه آموزش سیما در حال پخش است.


وی اظهار کرد: در این مجموعه که به آموزش مباحث ریاضی دوره متوسطه اول می‌پردازد، از تلفیق تکنیک موشن‌گرافیک با کاراکترهای سه‌بعدی استفاده شده است. موجز بودن و ساده‌گرایی موشن‌گرافیک کمک می‌کند تا روند آموزش مباحث ریاضی که بر اساس آخرین روش‌های آموزش ریاضیات شکل گرفته‌اند، از طریق تأثیرگذاری توسط رنگ، فرم، حرکت و ... در کنار موسیقی و افکت صدا به گونه‌ای پیش برود که مباحث به‌خوبی در حافظه مخاطب حک شوند و مخاطب بدون خستگی آنها را دنبال کند.


زحلی با اشاره به این که علاوه بر کارگردانی، تدوین و مدیریت تولید مجموعه «کی میگه ریاضی سخته» نیز بر عهده اوست، افزود: برای ساخت این مجموعه، پس از انجام تحقیقی جامع در چگونگی روش‌های نوین آموزش در جهان که توسط مهدی ناطق‌الاسلام صورت گرفت و به انتخاب ساختار کلی آموزشی ــ گرافیکی آن انجامید. ابتدا تمامی مباحث دوره توسط دو کارشناس ریاضی (مریم صفوی نیک و حنیفه تقی‌زاده) دسته‌بندی، تحقیق و تدریس و در همان حین ضبط و آرشیو شدند. پس از آن، بر اساس فیلم‌ها و مطالب تهیه شده، توسط دو فیلمنامه‌نویس مجموعه، لیلا ناطق‌الاسلام و سهراب مرتضوی فیلمنامه‌ها تهیه و وارد پروسه تولید شدند. این دو فیلمنامه‌نویس خود تحصیلاتی مرتبط با درس ریاضی در سطح عالی و در عین حال آشنایی با فیلمنامه نویسی دارند که کیفیت آموزشی این اثر را افزایش داده است. 



وی عنوان کرد: زهرا احمدی، فاطمه بخنوده و شاهین عباسی، انیماتورهای دوبعدی و محمد علیزاده، انیماتور سه‌بعدی این مجموعه بودند. همچنین امیر عطرچی دوبله و بهرنگ قدرتی آهنگساز، صدا و میکس مجموعه را به عهده داشتند. پشتیبانان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این مجموعه مرجان باقری و سعیده فلاح بودند که تحت مدیریت مهدی ناطق‌الاسلام به‌خوبی کیفیت فنی تولید را کنترل نمودند؛ ضمن این که نباید از کمک‌های بی‌دریغ شهاب کسرایی مؤسس مؤسسه فرهنگی ــ هنری حور نیز یاد نکنم.


کارگردان مجموعه «کی میگه ریاضی سخته» در ادامه افزود: پس از پخش حدود 34 قسمت این مجموعه، باید بگویم استقبال از آن خوب بوده است به طوری که آمار بینندگان آن در سایت «تلویبون» بیش از 22 هزار نفر است. این رقم با توجه به این که در تعطیلات تابستان به سر می‌بریم آمار قابل قبولی است.



زحلی با اشاره به این که در تولید این مجموعه به دنیال این بودیم که دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول را با ریاضی آشتی دهیم، گفت: تولیدات انیمیشن در حوزه آموزش ریاضی بیشتر برای مقطع ابتدایی و یا مقاطع بالاتر از دوره متوسطه اول بوده است؛ در حالی که مقطع متوسطه اول بسیار مهم و حساس است. ما در «کی میگه ریاضی سخته» با استفاده از دو شخصیت معلم و میمون و در قالب داستان و گفتگو مباحث ریاضی را به مخاطبان ارائه می‌دهیم.


وی اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس، پیشنهاد من این است که متولیان تلویزیون این مجموعه را در قالب سی‌دی آموزشی تدوین و توزیع کرده تا هم معلمان و و هم والدین بتوانند به راحتی آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.


انتهای پیام/4072/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته