دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان:

راه اصلی چابهار- پسابندر – گواتر با هدف محرومیت‌زدایی احداث می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: طرح احداث راه اصلی چابهار- پسابندر – گواتر به‌منظور محرومیت‌زدایی از منطقه در دست مطالعه است.
کد خبر : 415524
irna1-3474204.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته ارزیابی اثرات زیست‌محیطی خط فاز دوم انتقال گاز خوشه خاش(خط انتقال گاز سوران- سراوان-جالق و سوران – هیدوج – سیرکان) و طرح احداث راه اصلی چابهار –پسابندر- گواترگفت: برای قدم برداشتن و رفتن به سمت توسعه پایدار، انجام مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی پیش از اجرا و در مرحله مکان‌یابی و امکان‌سنجی نقش بسیار مهمی در تقلیل و کاهش اثرات و پیامد فعالیت‌های مختلف بر محیط‌زیست دارد.


وی افزود:‌ با کمک ارزیابی اثرات زیست‌محیطی آثار مختلف فعالیت‌های انسانی حاصل از اجرای طرح‌ها بر محیط‌زیست در دو فاز احداث و بهره‌برداری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت با به‌کارگیری راهکارهای مدیریتی مناسب و متناسب با شرایط منطقه مورد مطالعه، آلودگی‌ها و تخریب‌ها به حداقل ممکن خواهند رسید.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: فاز دوم خط لوله انتقال گاز خوشه خاش با گرفتن انشعاب از پالیزان در مسیر خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به خاش با هدف انتقال گاز از پالیزان به سوران- سراوان-جالق و سوران – هیدوج – سیرکان اجرا می‌شود.
پورمردان درباره طرح احداث راه اصلی چابهار- پسابندر – گواتر مطرح کرد: این طرح به‌منظور محرومیت‌زدایی از منطقه و امکان ارائه سرویس مناسب به مراکز جمعیتی و صنعتی موجود در منطقه نوار ساحلی شهرستان چابهار در دست مطالعه و برنامه‌ریزی است.


وی تصریح کرد:‌ گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی این طرح‌ها توسط نمایندگان مشاوران طرح‌ها و کارفرمایان آنها ارائه شد و اعضای کمیته نظرات کارشناسی خود را اعلام و در مورد اهمیت محیط‌زیست، محورها و شاخص‌های تخصصی مربوطه مطالبی را بیان کردند و مقرر شد که مشاوران طرح‌ها و کارفرمایان با حساسیت خاصی مطالعات مربوط و اصلاحات مورد نظر اعضا را لحاظ کنند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: محرومیت‌زدایی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته