دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1398 - 19:57

وزیر اعظم جبل‌الطارق: ایران تعهدش را نقض نکرده است

وزیر ارشد دولت جبل‌الطارق گفته است که "بسیار سخت است که تشخیص دهیم " که آیا تهران تعهدش برای نفروختن نفت به کشورهای در تحریم اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته یا خیر.
کد خبر : 415495
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، فابیان پیکاردو درباره نفتکش آدریان دریا ۱ گفت: بسیار سخت است که تشخیص دهیم  که آیا تهران تعهدش برای نفروختن نفت به کشورهای در تحریم اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته یا خیر.


سخنان وی پس از آن است که روز گذشته ایالات‌متحده آمریکا اعلام کرد "محموله آدریان دریا در سوریه تخلیه شده است ".


به نوشته نشریه تلگراف، وزیر ارشد جبل‌الطارق در عین حال گفته است که البته بسیار سخت است که شما حرف کدام طرف ماجرا بپذیرید .


پیکاردو می‌گوید: از عکس شما می‌بینید که نفت در نهایت سر از سوریه درآورده است اما نمی‌شود گفت که این نقض تعهد توسط ایران است .


وی توضیح می‌دهد: ما (جبل‌الطارق) هیچ تعهدی از ایران برای نرفتن نفت به سوریه نگرفتیم و مقامات ایران تنها تعهد دادند که نفت به کشورهای تحت تحریم اتحادیه اروپا نفروشد.


نفتکش غول‌پیکر آدریان دریا ۱ که تا اواخر دوره توقیف "گریس ۱" نام داشت، روز چهارم ژوئیه توسط نیروی دریایی بریتانیا و پلیس جبل‌الطارق توقیف شد که دلیل آن سوءظن نسبت به نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه عنوان شد.


جبل‌الطارق هنگام توقیف گریس ١ اعلام کرد احتمالاً این نفتکش حامل محموله‌ای برای پالایشگاهی در سوریه بوده که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپاست.


در ۲۴ مرداد دادگاهی در جبل‌الطارق دستور آزادی این نفتکش را صادر کرد.این نفتکش با ۲/۱ میلیون بشکه نفت به ارزش حدود ۱۴۰ میلیون دلار در روز ۱۸ اوت به‌سوی شرق مدیترانه حرکت کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته