دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیته امداد شاندیز:

خانه‌های روستای 3 هزار ساله کنگ از سوی کمیته امداد بازسازی می‌شود

رئیس کمیته امداد طرقبه و شاندیز از بازسازی و تعمیر 5 خانه در روستای 3 هزار ساله کنگ توسط کمیته امداد خبر داد.
کد خبر : 415320
N82742163-72013120.jpg

محمد اسماعیل قلیچ‌خانی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره مددجویان روستای کنگ اظهار کرد: روستای کنگ قدمت 3 هزار ساله دارد و دارای 432 خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 400 نفر است که در ایام تابستان تا حدود 15 هزار نفر جمعیت متغیر دارد.


وی با بیان اینکه از این 432 خانوار 80 خانوار که بیشترشان سالمند هستند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: کمیته امداد در چهار سال گذشته در این روستا 23 طرح اشتغال با استفاده از شیوه‌های بومگردی، دامداری، زنبورداری و خدمات اجرا کرده که موفق بوده است.


رئیس کمیته امداد طرقبه و شاندیز با بیان اینکه در حوزه مسکن، تعمیر و احداث 10 خانه توسط کمیته امداد برای مددجویان روستای کنگ انجام شده است، گفت: چون قسمتی از روستای کنگ جدیداً گازکشی شده، کمیته امداد هزینه گازکشی 11 خانوار را  تأمین کرده، ضمن اینکه انشعابات آب، برق و گاز مددجویان هم رایگان است.


قلیچ‌خانی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 3 هزار و 700 نفر در شهرستان شاندیز و طرقبه زندگی می‌کنند، ادامه داد: در شهرستان شاندیز و طرقبه 985 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که 700 خانوار مددجوی تک خدمتی و چند خدمتی هستند.


وی افزود: یکی از مشکلات عمده در شهرستان طرقبه گرانی زمین و کرایه‌های مسکن آن است که حتی از مشهد هم گران‌تر است. در سال گذشته 10 مورد احداث مسکن و 60 مورد هم تعمیری داشتیم، ضمن اینکه اجاره مسکن مددجویان را هم پرداخت می‌کنیم. اکثر مددجویان ما تقریباً در روستای کنگ خانه دارند ولی چون خانه‌های‌شان بافت قدیمی و فرسوده است، هر مددجویی که بخواهد برای خانه‌اش از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کند، در روستا تا 20 میلیون تومان بلاعوض و 20 میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه از صندوق امداد ولایت به آنها پرداخت می‌کنیم.


قلیچ‌خانی ادامه داد: برای تعمیر خانه‌های روستا هم 3 میلیون و 500 هزار تومان به‌صورت وام بلاعوض، 3 میلیون و 500 هزار تومان هم به‌صورت وام و برای سرویس بهداشتی و حمام هم 3 میلیون تومان وام بلاعوض به آنها می‌دهیم.


وی درخصوص ایجاد اشتغال برای شهرستان طرقبه و شاندیز اظهار کرد: کمیته امداد در سال 97، با پرداخت 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای 138 نفر ایجاد اشتغال کرد که وام قرض‌الحسنه بانکی از محل صندوق امداد ولایت تأمین شد. در سال جاری هم اعتباری حدود 5 میلیون تومان قرض‌الحسنه از محل تبصره 16 و صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت پوشش داده می‌شود که تاکنون یک میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به 25 نفر پرداخت شده است.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته