دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1398 - 08:53
رئیس سازمان امداد و نجات:

هلال احمر با بیش از ۱۲۰۰ کادر درمان در اربعین حضور دارد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در ایام اربعین با بیش از یک‌هزار و 200 کادر و پرسنل درمانی چه در داخل و چه در خارج کشور به خدمت‌رسانی به زائران می‌پردازیم.
کد خبر : 415294

مرتضی سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: ستاد ملی اربعین حسینی هلال احمر را به عنوان مسئول کمیته امداد و نجات معرفی کرده‌ است.


وی با تأکید بر اینکه عملیات واگذارشده به سازمان هلال احمر به دو بخش داخل و خارج از کشور تقسیم می‌شود، افزود: خدمات‌رسانی به زائران در داخل کشور تا مرز عراق و ارائه خدمات پزشکی به زائران در شهرهای کربلای معلی، کاظمین شریفین، سامرا، حله و نجف اشرف نیز بر عهده هلال احمر گذاشته شده است.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: پوشش جاده‌های مواصلاتی منتهی به مرزها و پشتیبانی از مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت برای ارائه خدمات امدادرسانی به زائرین از دیگر خدمات این سازمان به زائران است.


سلیمی با تاکید بر اینکه این طرح از ۱۳ مهرماه آغاز شده و تا سوم آبان ادامه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: 
برای این ماموریت ۶۴ پزشک و پرستار و امدادگر هلال احمر به همراه ۸ اتوبوس آمبولانس و ۴۲ دستگاه آمبولانس به عراق اعزام می شوند.


وی تأکید کرد: فعالیت جمعیت هلال احمر در داخل کشور کمتر از کشور عراق نیست. در چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی چهار قرارگاه مرزی مستقر است و علاوه بر نیروهای استانهای اسلام و خوزستان و کرمانشاه تیم‌های عملیاتی در این استان‌ها مستقر می‌شوند.


سلیمی با اشاره به اینکه چهار فروند بالگرد در مرزهای مرزی مستقر می‌شوند تصریح کرد: یک هزار و ۲۲۴ کادر درمان نیز در بیمارستانهای عراق مستقر می شوند که به همراه ۱۲۶ مترجم زبان عرب در این مراکز حضور دارند تا به زائران خدمت‌رسانی کنند.


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته