دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گفت‌وگوی صمیمی آنا با حمید اژدری کوشا به مناسبت مهر 

سه فرزند این کارمند معلول دانشگاه آزاد اسلامی از بهترین‌های گناباد هستند

کارمند معلول دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید: فرزندانم هر سه در مدارس نمونه گناباد درس خوانده‌اند؛ اکنون مریم فرزند بزرگم در مقطع کارشناسی ارشد حقوق دانشگاه تهران و مهناز در مقطع کارشناسی راهنمای مشاوره دانشگاه الزهرا مشغول تحصیل هستند. محمدرضا امسال در رشته دبیری علوم اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نوشهر قبول شده است.
کد خبر : 41514

حمید مروی شهری- خبرنگار آنا در گناباد: صداقت، سادگی، بی‌ غل و غش بودن و مهربانی از بهترین ویژگی‌هایش او است.


صحبت از حمید اژدری کوشا کارمند تمام وقت و رسمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد است که به مناسبت مهر و سال تحصیلی جدید بر آن شدیم تا گپ و گفت‌وگویی خودمانی با او داشته باشیم.


حمید موهای سر و صورت را جوگندمی کرده است، چین و چروک‌های گونه‌ها و زیر چشمش هم نمایان است اما دلش سرزنده و شاد است و همان انرژی گذشته را با خود دارد.


روبروی همدیگر می‌نشینیم نام هر دویمان حمید است. گفتم سراپا گوشم از خودت بگو؛ سر سخن را باز می‌کند و می‌گوید که متولد 15 شهریور 1345 است؛ تا سیکل درس خوانده و تا سال 1374 قبل از اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد استخدام شود در بنیاد 15 خرداد شهرستان مشغول به کار بوده است. اما کار و خدمت در دانشگاه را به آنجا ترجیح می‌دهد. متاهل و دارای سه فرزند، دو دختر و یک پسر است و از زندگی‌اش راضی و خدا را شکر می‌کند.


به حمید گفتم حالا که از فرزندانت گفتی هر سه جزو بهترین‌ها در گناباد هستند. آیا این درست است؟ جواب می‌دهد، فرزندانم هر سه در مدارس نمونه گناباد درس خوانده‌اند. مریم فرزند بزرگم در کنکور سال 89 در رشته انسانی رتبه 7 منطقه دو و 33 کشوری را کسب کرد و اکنون هم در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق مشغول تحصیل است و البته در همان تهران هم ازدواج کرده است. مهناز هم دارد در رشته راهنمای مشاوره در مقطع کارشناسی از دانشگاه الزهرا فارغ‌التحصیل می‌شود و اما محمدرضا نیز امسال در رشته دبیری علوم اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نوشهر قبول شده است.


درست است، پدر و مادری که شاید تحصیلات کمی دارند اما فرزندان آنان از بهترین‌های شهرستان هستند. به حمید می‌گویم با این اوصاف بچه‌ها از پیشتان رفته‌اند؛ جواب می دهد بله و به نوعی تنها شده‌ایم بویژه همسرم که همیشه در خانه است احساس تنهایی بیشتری می‌کند.


از او راز موفقیت بچه‌ها را پرسیدم؛ او می‌گوید: شاید از نظر درسی من و مادرشان نتوانسته‌ایم کمک بچه‌ها باشیم؛ بنابراین این خواست پروردگار و نبوغ و تلاش خودشان بوده است اما سعی کرده‌ایم تا حد توان آنچه را که نیاز داشته‌اند را فراهم کنیم و بحمدالله مایه افتخارمان شدند.



حمید از ناحیه پا دچار معلولیت است اما این معلولیت در کارش که خدمات است، خللی ایجاد نکرده است. در کار توزیع روزنامه فرهیختگان به دوایر و همکاران، کمک و یاری رسان روابط عمومی است و جالب اینکه قبل از توزیع روزنامه نخست خودش باید تیتر روزنامه‌ها را نگاه کرده و خبرهای مهم را مرور کند، اخبار سیما را هم باید ببیند و خودش یک پا مفسر خبرهای سیاسی است.


کوشا در ورزش هم شناخته شده است، عضو تیم والیبال نشسته شهرستان بوده است و در مسابقات استانی زیادی شرکت داشته با تنیس روی میز هم بخوبی آشنا است و در مسابقات دهه فجر ویژه کارکنان واحد در دو سال پیش به مقام سومی دست پیدا کرد. به دوچرخه سواری هم می‌پردازد.


از بهترین خاطراتش پرسیدم که تشرف به حج عمره را از بهترین خاطراتش عنوان می‌کند و آرزو دارد یک بار دیگر مشرف شود. موفقیت فرزندانش را هم از بهترین‌های طول عمرش می‌داند.


کوشا در میان تمامی دانشجویان طرفدار داشته و همه او را دوست دارند، دانش‌آموختگانی که به هر دلیلی به دانشگاه مراجعه می‌کنند غیر ممکن است جویای حال وی نباشند. به جز دانشجویان، هیات رئیسه، استادان و کارکنان هم با حمید صمیمی هستند. حتی کمتر شهروند گنابادی از قشرهای مختلف هستند که کوشا را نشناسد، فقط کافی است یک بار با حمید سلام و علیکی داشته باشید که لطف او شامل حال شما نشده و مهر نورزد چرا که صادق، باصفا و بی غل و غش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته