دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1398 - 11:31
بهادری عنوان کرد؛

آغاز پاکسازی آثار ثبت جهانی شوشتر

مدیر پایگاه جهانی شوشتر از پاکسازی آثار ثبت جهانی این شهر به‌خاطر انباشت آورده‌ رودخانه‌، نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های شهری خبر داد.
کد خبر : 415112
156343502.jpg

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدرضا بهادری ضمن اشاره به ارتباط پاکسازی‌های آثار و حضور گردشگران در شوشتر عنوان کرد: شهر جهانی شوشتر با قرارگیری در مسیر شاهراه ورودی آب‌های سرچشمه گرفته از کوه‌های زاگرس و پیوستن آن به کارون بزرگ با دربگیری آثار بی‌نظیر و زیبا، هر سال میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی بوده که متأسفانه به‌طور مداوم این آثار با انباشت آورده‌ای رودخانه‌ای، نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های شهری دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در نتیجه مناظر نازیبا و نامناسب را به دید گردشگران پدید می‌آورد.


وی ادامه داد: از این‌رو برای حفظ حرمت و صیانت از آثار تاریخی و داشتن آثار درخور شأن و منزلت این شهر، پاک‌سازی کلی آثار جهانی در شوشتر در دستور کار قرار گرفته که توسط تیم اجرایی پایگاه در حال انجام است.


مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر در مورد مدت‌ زمان انجام این پاکسازی‌ها نیز گفت: پاکسازی جامع آثار از اوایل هفته گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود به مدت 30 روز کاری ادامه داشته باشد.


بهادری تأکید کرد: با توجه به توان محدود پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از نظر سخت‌افزاری و نیروی انسانی، این‌گونه اقدامات لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در حفاظت و پاکسازی آثار موجود در سطح شهر و همچنین همکاری بیشتر شهروندان در نگهداری این آثار را می‌طلبد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته