دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 15:58

آغاز عملیات جنگنده‌های روس در حریم هوایی سوریه

منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه اعلام کردند که جنگنده‌های روسیه امروز چهارشنبه در حومه شهر حمص سوریه عملیات انجام دادند. این خبر با تایید مقام‌های آمریکایی همراه شد.
کد خبر : 41504

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، منابع رسانه‌ای مخالف سوریه ازجمله «سوریا مباشر» با انتشار تصاویری از یک انفجار، مدعی شدند که جنگنده‌های روس به حومه شمالی حمص حمله کرده‌اند.



منابع مذکور افزودند: هواپیماهایی که شهر «تلبیسه» (واقع در شمال حومه شمالی حمص) را هدف قرار دادند، مانند جنگنده‌هایی نیست که آسمان این شهر معمولا شاهد آن بوده است.


مخالفان می‌گویند دو جنگنده که در ارتفاعی بسیار بالا پرواز می‌کردند احتمالا جنگنده‌های جدید روس باشند که از فرودگاه «حمیمیم» در استان «لاذقیه» (واقع در غرب سوریه) به پرواز درآمده‌اند.


این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که پارلمان روسیه با درخواست رئیس‌جمهوری این کشور برای مجوز استفاده از نیروی نظامی در خارج از مرزها موافقت کرد.


بنا به گفته رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، به طور رسمی از مسکو درخواست کرده است تا از دمشق حمایت نظامی کند.


از سوی دیگر، یک مقام ارشد آمریکایی امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: روسیه نخستین حمله هوایی خود به سوریه را انجام داده است.


با وجود این، مقام ارشد آمریکایی گفته است که مأموریت آمریکا در راستای ائتلاف بین‌المللی و مبارزه علیه گروه تروریستی داعش همچنان طبق معمول ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب