دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران به سوگ نشست؛ مراسم عزاداری عاشورا در سراسر کشور+ عکس

ایران اسلامی در شهادت سرور و سالار شهیدان سراسر اندوه و ماتم است؛ عاشورا درس مقاومت، ایستادگی و ولایتمداری است.
کد خبر : 414921
13980618000639637036453282309709_69656_PhotoT.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سراسر ایران سلامی امروز سه‌شنبه در عاشورای حسینی به یاد سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) غرق در سوگ و ماتم است و آیین‌های عزاداری با جلوه و شکوه تمام در سرتاسر میهن اسلامی در حال برگزاری است.


مشهد الرضا میعادگاه سوگواران سیدالشهدا(ع)


در سالروز عاشورای حسینی بارگاه منور امام هشتم شیعیان از آغازین ساعات صبح امروز مملو از حضور زائران است. هم اکنون خیابان‌های اطراف حرم منور رضوی مملو از حضور زائران است و لحظه به لحظه نیز بر تعداد زائران افزوده می‌شود و در این میان برپایی آئین‌های متعدد عزاداری هر کدام با تمرکز بر سنت‌های خاص عزاداران در حال برگزاری است.



دسته‌های مختلف زنجیرزنی و سینه‌زنی اکنون در اطراف حرم منور رضوی حضور دارند و پس از برپایی مراسم اذن دخول وارد بارگاه منور رضوی شده و به خیل عزاداران می‌پیوندند.


صحن‌ها و رواق‌های حرم منور رضوی نیز اینک مملو از حضور زائرانی است که هر یک با دلدادگی به امام حسین(ع) وارد این بارگاه سراسر نور می‌شوند.



قم عزادار سیدالشهدا


شهر قم نیز شور و حال و هوای خاصی دارد. پیر و جوان در دسته‌های عزاداری به چشم می‌خورند. برخی مشک آب به دست دارند و با عبور در بین جمعیت عزاداران به یاد حضرت عباس(ع) و تشنه لبان کربلا، عزاداران را سیراب می‌کنند.



دسته‌های زنجیر و سینه زنی به سمت حرم کریمه اهل بیت(س) حرکت می‌کنند تا به این بانوی بزرگوار و حضرت ولی عصر عج الله این مصیبت را تسلیت گویند و با زهرای اطهر(س) در این مصیبت جانکاه ابراز همدردی کنند.




دارالارشاد اردبیل محل تجمع عاشقان اباعبدالله(ع)


عشق و ارادت مردم استان اردبیل به امام حسین(ع) و سقای دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) مثال‌زدنی است. مردم اردبیل در جای‌جای این استان در عاشورای حسینی شور و شعور خود را به نمایش گذاشتند و در شهرها و روستاهای این استان حسینی مراسم‌های باشکوهی برگزار کردند. دارالارشاد اردبیل محل بزرگترین تجع این استان بود



البرز؛ ایران کوچک ماتم‌زده عزای سیدالشهدا(ع)


مردم مومن و ولایتمدار استان البرز در روز عاشورا به سوگ شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش نشستند. از نخستین ساعات امروز (سه شنبه) مصادف با دهم محرم و عاشورای حسینی مردم عزادار با حضور در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و هر کوی برزن به عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.



تجمع عشاق در میدان انقلاب زنجان یکی از  باشکوه‌ترین اجتماعات عاشورایی


ماه محرم به دهمین روز خود رسید و مردمان پایتخت شور و شعور حسینی همچنان عزادارند، عزادار سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفای ایشان. امروز نیز همانند روزهای قبل در جای جای استان زنجان صدای دسته و عزاداری به گوش می‌رسد و هر کس به اندازه توان و بضاعت خود در عزای سومین امام شیعیان عزاداری می‌کند.


از نخستین ساعات امروز سه‌شنبه همزمان با دهم محرم سالروز عاشورای حسینی آیین‌های عزاداری در قالب دستجات سینه‌زنی، زنجیرزنی با حضور پرشور عزاداران مومن و خداجوی استان برگزار و در ظهر عاشورا به اوج خود می‌رسد.


برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا در استان زنجان شور و حال خاصی دارد، باید در زنجان بود و دید عاشقان اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) با عزاداری خود چه غوغایی برپا کرده‌اند.



عاشورای حسینی در هرمزگان


عزاداری در جنوب کشور با دمام‌زنی و سبک خاص سینه‌زنی همیشه پرشور و با عظمت برگزار می‌شود. عزاداران حسینی محلات بندرعباس در قالب دسته‌های سینه زنی، علَم گردانی و تعزیه خوانی در جوار امامزاده شاه محمدتقی به عزاداری پرداختند.




طنین یا حسین در عاشورای حسینی در کهگیلویه و بویراحمد


مراسم عزاداری عاشورای حسینی همزمان با سراسر کشور در سراسر کهگیلویه و بویراحمد  با حضور مردم مؤمن و انقلابی برگزار شد.


دسته‌های عزاداری و سینه‌زنان حسینی امروز با سر دادن لبیک یا حسین(ع) و «حرم آواره شده واویلای» عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و خاندان باوفایش نشان دادند.




انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته