دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1398 - 17:52
سلیمی‌پور خبر داد؛

صادرات نخستین محموله سنگ نمک صادراتی با وزن بیش از ۳ هزار تن

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از صادرات نخستین محموله سنگ نمک صادراتی از بندر انزلی خبر داد.
کد خبر : 414864
101436_orig.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، محمدمحسن سلیمی‌پور معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان قدمت و موقعیت لجستیکی مجتمع بندری انزلی اظهار کرد:  از دیرباز این بندر به‌عنوان دروازه اروپا برای مبادلات تجاری مورد استفاده قرار گرفته است.


وی افزود: برخورداری از مزیت‌هایی هم‌چون نزدیکی با بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه، باکو در آذربایجان، دسترسی آسان به بنادر اکتائو در کشور قزاقستان و ترکمن باشی در کشور ترکمنستان، دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی جمعیت کشورهای استقلال یافتـه شوروی سابق و کشورهای همسایه ایران بندر انزلی را از دیگر بنادر شمالی متمایز کرده است.


معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: قرار گرفتن  بندر انزلی در مسیر کریدور‌های بین‌المللی ترانزیت(شمال-جنوب، تراسیکا) و از همه مهم‌تر نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور ایران از دیگر مزیت‌های این بندر در مقایسه با بندرهای شمالی است.


سلیمی‌پور از صادرات سنگ نمک از بندرانزلی به روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین محموله سنگ نمک صادراتی از بندر انزلی با وزن نزدیک به ۳ هزار و پانصد تن از مبدا شهرستان همدان به مقصد کشور روسیه با ناوگان حمل و نقل دریایی ایرانی صادر شد.


وی افزود: قرار است با توجه به ارزانی مسیر و کاهش هزینه‌های تمام شده و امکانات و توانمندی‌های بندر انزلی ماهانه بیش از ۲ هزار و پانصد تن از این محصول  به‌طور مستمر صادر شود.


معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان شاخص‌های مهم بنادر در جذب کالا، گفت:  ایجاد و احداث زیرساخت‌های تجاری و افزایش تجهیزات تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی از شاخص‌های مهم در جذب کالاهای صادراتی، وارداتی و نیز ترانزیت کشور است.


سلیمی‌پور اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولیدات داخلی در راستای اشتغال‌زایی و تشویق صادرکنندگان تسهیلات و مساعدت‌های ویژه‌ای را در اهداف راهبردی خود تدوین کرده است.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته