دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 15:55

قلی‌پور: برگزاری برنامه‌های هفته آفتاب مهر کاری اساسی و ماندگار فرهنگی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: برگزاری برنامه‌های هفته آفتاب مهر یک کار اساسی و ماندگار فرهنگی است که اجرای آن تحول بزرگی در سطح دانشگاه‌ها ایجادکرد.
کد خبر : 41483

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر حسن قلی‌پور در جمع نمازگزاران با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر غم بیان کرد: مطابق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر برگزاری هفته آفتاب مهر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی از سوی کانون‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اقداماتی خوبی از سوی شورای فرهنگی دانشگاه صورت گرفت.


عضو هیأت امنای استان مازندران عملکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تحول چشمگیری و شیوه‌های نوینی در وضعیت فرهنگی دانشگاه در آغاز مسئولیت دکتر سید طه هاشمی در معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد.


قلی‌پور با توجه به عید سعید غدیر غم، افزود: روز هجدهم ماه ذی‌الحجه پیامبر بزرگوار اسلام به امر خداوند جانشین بعد از خود را تعیین فرمود تا راه تعالی مردم را در نیل به اهداف بزرگ خیر و سعادت بشری فراهم کند.


سرپرست واحد بابل اظهار کرد: واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. پیامبر گرامی اسلام(ص)زیباترین و مهم‌ترین مأموریت دوران رسالت خود را در این روز تاریخی انجام داد.


وی تصریح کرد: رسول خدا صلی‌الله‌ علیه‌ و‌ آله فرمود: «روز غدیر خم، برترین عیدهای امت من است آن روزی است که خداوند بزرگ دستورداد برادرم، علی بن ابی‌طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم به دست او هدایت شوند.


قلی‌پور عید غدیرخم را با اهمیت توصیف کرد و گفت: این روز به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد اسلامى است که آداب بى‌شمارى براى آن بیان شده است.


وی افزود: از جمله آداب عبادى این روز را نماز شب و روز غدیر، نماز مسجد غدیر، روزه، یاد خدا و پیامبر، زیارت امیر مؤمنان على علیه‌السلام و غسل مى‌توان نام برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته