دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1398 - 10:05

بحرین رسماً از «الجزیره» به دلیل پخش یک مستند افشاگرانه شکایت کرد

دولت بحرین به دلیل پخش یک مستند افشاگرانه توسط شبکه الجزیره، به اتحادیه عرب شکایت کرد.
کد خبر : 414804
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، بحرین رسماً از شبکه الجزیره به دلیل انتشار مستندی افشاگرانه به‌عنوان «ما خفی اعظم» به اتحادیه عرب شکایت کرد.


در این مستند که در تیرماه از این شبکه پخش شد، ارتباط سازمان اطلاعات بحرین با گروه‌های تروریستی تکفیری ازجمله «جند الله» و «انصار الفرقان» در سیستان و بلوچستان ایران افشا شد.


دستگاه اطلاعاتی بحرین در ۲۰۰۳ میلادی طرحی محرمانه را در زمینه همکاری این سازمان با تشکیلات تروریستی القاعده ارائه کردند که بر مبنای آن بحرین می‌توانست برای حذف فیزیکی و ترور مخالفان آل خلیفه از عناصر القاعده استفاده کند.


در این راستا دستگاه اطلاعاتی بحرین یک هسته ترور تشکیل داد، عناصر القاعده اجیر شدند و عاملان اجرایی این هسته سه مقام امنیتی بودند که دستوراتشان را به‌طور مستقیم از حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین دریافت می‌کردند. البته حمد بن‌عیسی در این پروژه تنها نبود و برخی رهبران سعودی وی را همراهی و پشتیبانی می‌کردند.


آن‌ها همچنین یک بانک ترور به وجود آوردند که در آن لیست بسیاری از رهبران سیاسی و مخالفان بحرینی و در رأس آن‌ها «عبدالوهاب حسین» وجود داشت.


از سوی دیگر پادشاهی بحرین گروهک انصار الفرقان را به خدمت گرفته است تا به جاسوسی و عملیات در داخل خاک ایران اقدام کنند، ولی نیروهای امنیتی ایرانی «هشام البلوشی» را در ۲۰۱۵ میلادی و در راستای یک عملیات ضد تروریستی در جنوب شرق ایران به هلاکت رساندند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته