دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1398 - 16:19

ترکیه برای گشت‌زنی در «منطقۀ امن» وارد سوریه شد

خودروهای نظامی ترکیه روز یکشنبه وارد سوریه شدند تا در گشت‌های برنامه‌ریزی شده با هدف ایجاد یک «منطقۀ امن» در این کشور را آغاز کنند. این «منطقۀ امن» در امتداد مرزِ مناطقی است که توسط نیروهای کرد کنترل می‌شود.
کد خبر : 414739
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، خودروهای نظامی ترکیه روز یکشنبه وارد سوریه شدند تا  گشت‌های برنامه‌ریزی شده با هدف ایجاد یک «منطقۀ امن» در این کشور را آغاز کنند. این «منطقۀ امن» در امتداد مرزِ مناطقی است که توسط نیروهای کرد کنترل می‌شود.


خودروهای نظامی ترکیه در حدود ۱۵ کیلومتری شرق شهر مرزی آکاکاله ترکیه که در همسایگی شهر «تل ابیض» سوریه است، به خودروهای گشت آمریکایی پیوستند.


مناطق شرقی رود فرات عمدتاً در کنترل نیروهای کرد عضو «ی‌پ‌گ» است که از متحدان آمریکا در مبارزه با داعش محسوب می‌شدند. آنکارا این نیروها را با این توجیه که با شبه‌نظامیان کرد ترکیه در ارتباط هستند، تروریست می‌خواند.


اگرچه ترکیه و ایالات‌متحده پس از مذاکراتی فشرده سرانجام با ایجاد یک منطقۀ امن و یک مرکز عملیات مشترک موافقت کرده‌اند اما همچنان در موضوعاتی مانند عمق این منطقه و ساختار فرماندهی نیروها اختلاف دارند و به همین دلیل تاکنون همکاری‌هایشان به چند گشت‌زنی مشترک با بالگرد محدود شده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته