دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1398 - 21:08

شرط مادورو برای از سرگیری مذاکرات با مخالفان

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که برای از سرگیری مذاکرات با مخالفان، خوان گوآیدو رهبر مخالفان باید رویکرد خود درباره منطقه اسیکوییبو بالا را تغییر دهد.
کد خبر : 414575
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که برای از سرگیری مذاکرات با مخالفان، خوان گوآیدو، رهبر مخالفان باید رویکرد خود در قبال منطقه اسیکوییبو بالا واقع در گویان را تغییر دهد.


منابع خبری اعلام کردند، مادورو درباره از سرگیری این مذاکرات که به دلیل حمایت خوآن گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه دولت ونزوئلا متوقف شده بود، اظهار کرد: باید مسئله اسیکوییبو بالا هر چه سریع‌تر حل شود. ما به دلیل تحریم‌های آمریکا میز مذاکره را ترک کردیم و به خاطر رفتار گوآیدو درباره مسئله اسیکوییبو بالا نیز به اعتراض خود ادامه خواهیم داد.


رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تأکید کرد: به خورخه رودریگز، معاون رئیس‌جمهور نیز دستور دادم تا از رهبران مخالف خواستار ارائه توضیحات دقیق و روشن در مورد اسیکوییبو بالا شود. یا این مسئله را درست می‌کنند یا دیگر نمی‌توانند روی من را ببینند.


دادستان کل ونزوئلا نیز اعلام کرد که به دنبال اظهارات مادورو مبنی بر اینکه گوآیدو قصد دارد در مقابل حمایت سیاسی از حق اختیار ونزوئلا در منطقه اسیکوییبو بالا صرف‌نظر کند درباره وی تحقیقات آغاز شده است.


دادستان کل ونزوئلا همچنین افزود که تحقیقات مذکور بنا به اسناد صوتی که توسط دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهور این کشور منتشر شد، آغاز شده است.


گفته می‌شود گوآیدو اگر از حق اختیار کشورش در منطقه اسیکوییبو بالا واقع در گویان صرف‌نظر کند، از حمایت سیاسی انگلستان برخوردار خواهد شد.


گوآیدو و لئوپولدو لوپز (رهبر سابق حزب "اراده مردمی") در تاریخ 30 آوریل از کودتای گروهی از نظامیان علیه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خبر داده و مردم را به خیابان‌ها فراخواندند. طرفداران مادورو نیز به خیابان آمدند. لوپز ابتدا به سفارت شیلی و سپس به سفارت اسپانیا پناه برد.


آمریکا، کانادا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، شیلی، پرو و پاراگوئه «ریاست جمهوری موقت» گوآیدو را به رسمیت شناخته‌ و کشورهای ترکیه، مکزیک، روسیه، چین، کوبا و بولیوی نیز از نیکولاس مادورو حمایت می‌کنند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: مادورو ونزوئلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته