دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 13:58

تعویق مجدد جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری

پارلمان لبنان مجددا در انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور ناکام ماند.
کد خبر : 41448

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «السفیر»، جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور به 21 اکتبر (29 مهر) موکول شد.


بر اساس این گزارش، پارلمان لبنان برای بیست‌ و نهمین‌بار متوالی در انتخاب رئیس‌جمهوری شکست خورد و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور تاریخ برگزاری نشست بعدی را 21 اکتبر اعلام کرد.


جلسه گذشته پارلمان لبنان به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به امروز چهارشنبه (30 سپتامبر) موکول شده بود. برگزاری نشست پارلمان مستلزم حضور دست‌کم 86 نماینده است که در آن جلسه تنها 37 نماینده به پارلمان آمده بودند و «نبیه بری» چاره‌ای جز به تعویق انداختن نشست انتخاب رئیس‌جمهوری نداشت.


لبنان از شامگاه 24 می 2014 میلادی به‌دنبال پایان یافتن دوران ریاست‌جمهوری «میشل سلیمان» با خلاء ریاست‌جمهوری مواجه است و نشست‌های پیاپی پارلمان نیز به‌دلایل مختلف با شکست مواجه شده است تا پس از گذشت بیش از 460 روز، کاخ ریاست‌جمهوری لبنان در بعبدا همچنان بدون رئیس‌جمهوری باشد.


در نخستین نشست پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید که 23 مارس سال گذشته میلادی برگزار شد، «سمیر جعجع» رئیس حزب «نیروهای لبنانی» نامزدی خود را برای تصدی کرسی ریاست‌جمهوری اعلام کرد.


«سمیر جعجع» علاوه بر نقش داشتن در ربودن دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و تحویل آن‌ها به اسرائیل، به ارتکاب جنایاتی از جمله ترور برخی شخصیت‌های سیاسی و حزبی لبنان، انفجار تروریستی یکی از کلیساها و ترور برخی افسران ارتش لبنان متهم است و کارشناسان پرونده سنگین جنایات وی را مانع اصلی انتخابش به‌عنوان رئیس‌جمهوری لبنان قلمداد‌ می‌کنند.


«میشل عون» رهبر جریان ملی آزاد و یکی از هم‌پیمانان مسیحی مهم حزب‌الله لبنان، هم از جمله نامزدهای شاخص برای تصدی ریاست‌جمهوری لبنان به‌شمار می‌رود که البته کارشکنی و مانع‌تراشی طیف‌های سیاسی حمایت‌شده به‌وسیله عربستان و کشورهای غربی، مانع انتخاب وی شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته