دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1398 - 14:39
با حضور روحانی؛

مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور روحانی در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد.
کد خبر : 414476
3229822.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌‌رسانی ریاست جمهوری، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، امروز با حضور حجت‌الاسلام  حسن روحانی رئیس جمهور در دفتر رئیس جمهور برگزار شد.


حجت‌الاسلام ناصر نقویان به‌عنوان سخنران این مراسم ضمن تشریح جلوه‌هایی از عاشورا و قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش، حق‌طلبی و عدالت‌جویی را از ویژگی‌های اصلی قیام سالار شهیدان عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) در قیام عاشورا روی کلمه حق انگشت گذاشته و این سؤال را مطرح کردند که چرا به حق عمل نمی‌شود.


وی با طرح این سؤال که حق چیست و چگونه باید به آن عمل کنیم، اظهار کرد: حق یعنی آن‌چه شایسته و سزاوار است و حتماً هم به حقیقت می‌پیوندد.


نقویان در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم با برشمردن معیارهای تشخیص حق با ذکر روایتی از امیر المؤمنان علی(ع)، تأکید کرد: معیار اصلی تشخیص حق خود حق است و انسان‌ها را باید با خود حق بشناسیم و بسنجیم.


در این مراسم پس از سخنرانی حجت‌الاسلام نقویان و مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) در مصیبت واقعه عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام  و خاندان و یاران باوفای آن حضرت، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی اقامه شد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته