دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 14:39
معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا تشریح کرد

شرایط متعهدین خدمتی جدا شده از دستگاه‌های دولتی

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: متعهدین خدمتی که به صورت ارادی یا غیر ارادی از سازمان های دولتی خارج می‌شوند حداکثر 6 ماه برای معرفی خود برای تعیین تکلیف خدمت وظیفه عمومی مهلت دارند.
کد خبر : 41439

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحمان علیدوست، معاون احضار و اعزام این سازمان در خصوص خدمت وظیفه عمومی متعهدین اظهار کرد: به تمامی مشمولانی که حسب نیاز دستگاه‌های غیرنظامی و در راستای اصل 147 قانون اساسی و در اجرای ماده (66) قانون خدمت وظیفه عمومی با سپردن تعهد خدمت به میزان حداقل 4 سال به استخدام دستگاه‌های غیرنظامی (دولتی) در می‌آیند متعهدین گفته می‌شوند.


وی افزود: طبق قانون خدمت وظیفه عمومی مدت زمان تعهد در دستگاه‌ها برای این دسته از افراد متغیر است به طور مثال قوه قضائیه 10 سال، وزارت آموزش و پرورش حداقل 5 سال، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 5 سال، اعضای هیات علمی 4 سال و سازمان هواپیمایی کشوری 10 سال است.


وی یادآور شد: حداکثر مدت تعهد به استثنای مواردی که در قانون مشخص شده، با هماهنگی دولت نیز تعیین می‌شود.


این مقام مسئول در سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: آن دسته از متعهدین خدمتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیلی (ارادی یا غیر ارادی) از خدمت برکنار شوند، موظفند حداکثر ظرف مدت 6 ماه از زمان برکناری یعنی از تاریخ اجرای حکم رهایی با به همراه داشتن گواهی خدمتی صادره از سازمان مربوطه جهت رسیدگی به وضع مشمولیت خود اقدام کرده و از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) درخواست اعزام به خدمت را ثبت کنند.


سرهنگ علیدوست تصریح کرد: این دسته از مشمولان در صورت عدم اقدام در مهلت مقرر از تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون نظیر دریافت مجوز تحصیلی، خروج از کشور، دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی ، استخدام محروم می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته