دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1398 - 19:02
وزیر کشور در برگزاری آئین تکریم و معارفه استاندار قزوین:

هر استان باید يک پایگاه و هسته اصلی اقتصاد مقاومتی باشد/ قزوين سرشار از موقعيت‌ها، مزيت‌ها و امكانات است

وزیر کشور، اقتصاد مقاومتی را نسخه بی‌بدیل کشور در عرصه اقتصادی دانست و بر تقویت عوامل شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی، تقویت وحدت و انسجام داخلی، جلب رضایت‌مندی مردم و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفند امسال، تأکید کرد.
کد خبر : 414310
WhatsApp-Image-2019-09-05-at-11-30-15_1.jpeg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزرای آنا از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در آئین تکریم و معارفه استاندار قزوین، با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: حادثه عظیم و ماندگار عاشورا، همه زمان‌ها و مکان‌ها را در طول تاریخ درنوردیده و هم‌چنان شاهد تجلی ابعاد مختلف این حادثه در عرصه حیات بشری هستیم.
وی، جریان اربعین را یکی از جلوه‌های حادثه عاشورا در زمان کنونی دانست و گفت: حضور میلیون‌ها انسان عاشق و تشنه حقیقت، عدالت و محبت در تجمع اربعین، نشان می‌دهد که حادثه ابدی عاشورا زمینه‌ساز تحقق عدل نهایی و نهضت عدالت‌طلبی و حقیقت‌جویی خواهد بود.
وزیر کشور با قدردانی از خدمات عبدالمحمد زاهدی، استاندار پیشین قزوین، گفت: ایشان از نیروهای صدیق، فعال و باانگیزه وزارت کشور بودند که در مدت ۶ سال در استانداری کردستان و قزوین توفیقات خوبی داشتند و امروز به هم به دلیل بازنشستگی از این سمت خداحافظی می‌کنند که آرزوی عاقبت بخیری ایشان را داریم.
وی افزود: جمالی‌پور هم از نیروهای باتجربه وزارت کشور هستند که تجربیات خوبی در فرمانداری شهرری داشتند و امیدواریم با رعایت خط اعتدال، شایسته‌گزینی، تقویت رضایت‌مندی مردم، تأکید بر اقتصاد مقاومتی، تقویت وحدت و انسجام و استفاده از نیروهای جوان و باانگیزه منشأ خدمات خوبی در استان باشند.
رحمانی فضلی تأکید کرد: انتظار دولت از استاندار جدید به‌عنوان مسئول اجرایی و هماهنگ‌کننده اصلی استان است که از همه ظرفیت‌های استان در حوزه امنیت، سیاست، اقتصاد و مشارکت مردم استفاده کند.
وی با بیان این‌که سیاست وزارت کشور استفاده از نیروهای داخلی است، افزود: در سایه کادرسازی مدیریتی در وزارت کشور در طول 6 سال گذشته، در حال حاضر ۸۲ درصد از فرمانداران و اکثر استانداران از نیروهای این وزارتخانه هستند.
رئیس شوراى امنيت کشور در ادامه به تشریح موقعیت کنونی نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی پرداخت و گفت: ارزیابی فراز و فرودهای تاریخ انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده اهمیت و تأثیرگذاری ایران در تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای است.
وی در تبیین این موضوع، گفت: ۴۰ سال است که مردم دنیا، تهدیدات آمریکا و اذناب آن را نسبت به ایران از رسانه‌ها می‌شنوند؛ ادعای آن‌ها در اوایل انقلاب این بود که نظام جمهوری اسلامی در مدت زمان کوتاهی دچار فروپاشی می‌شود، اما امروز دعوای آن‌ها با ما در عرصه‌های فناوری، نظامی، موشکی، هسته‌ای و نفوذ و تأثیرگذاری در منطقه است که همه این‌ها نشان‌دهنده قدرت ایران است.
رحمانی فضلی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین‌کننده در مناسبات بین‌المللی دارد، افزود: ما باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم و بهترین راه شکرگزاری نیز تقویت مؤلفه‌ها و عناصر شکل‌گیری و استمرار انقلاب است.
جانشین رئیس جمهور در شوراى اجتماعى کشور، ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی را اصلی‌ترین عنصر وقوع انقلاب و حقیقت‌جویی ملت ایران برشمرد و گفت: با هر تحلیل و هر نگاهی، اگر ذره‌ای از ارزش‌های دینی، اعتقادی و اخلاقی خود کوتاه بیاییم، یکی از استوانه‌های اصلی مردم و انقلاب را دچار خدشه کرده‌ایم.
وی، ولایت و رهبری را دومین عنصر مهم در شکل‌گیری انقلاب ذکر کرد و افزود: آن‌چه که امروز در لابلای طوفان‌ها و هجمه‌های استکبار جهانی، با قدرت، درایت و عقلانیت، انقلاب را هدایت می‌کند رهبری و ولایت فقیه است و هرگز نباید در این موضوع دچار شک و انفعال شویم.
اين عضو شوراى عالى انقلان فرهنگى اضافه کرد: تک‌تک حوادثی که در ۴۰ سال گذشته بر انقلاب اسلامی وارد شده است، هر نظامی را می‌توانست ساقط کند؛ اما این جایگاه رهبری و ولایت فقیه بود که به‌عنوان استوانه قوی انقلاب، کشور را به سلامت از همه بحران‌ها عبور داده است.
وزیر کشور با بیان این‌که عنصر بعدی شکل‌گیری و تداوم انقلاب، مردم هستند، گفت: ملت ایران در هر شرایطی مبتنی بر اعتقادات دینی و اعتماد به رهبری، انقلاب را تقویت کرده‌اند و امروز همه ارکان نظام و همه جایگاه‌های مدیریتی مدیون و مولود اراده مردم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیر شکل‌گیری دولت در ایران اشاره کرد و گفت: دولت در ادبیات سیاسی ویژگی‌های خاصی از جمله مقبولیت، مشروعیت، مشارکت مردم و کارآمدی دارد که به جرأت می‌توان گفت دولت به مفهوم واقعی آن تا قبل از انقلاب اسلامی در کشور شکل نگرفته بود.
رحمانی فضلی اظهار کرد: تا قبل از دوره مشروطیت، هیئت حاکمه مبتنی بر زور و استبداد و تمرکز قدرت شکل می‌گرفتند و بعد از مشروطیت نیز اگرچه به ظاهر تفکیک قوا صورت گرفت، اما هیچ‌گاه مردم به‌صورت واقعی در اداره کشور نقش نداشتند و هیئت حاکمه خود را پاسخگوی مردم نمی‌دانست.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مقبولیت و مشروعیت دولت با اراده مردم شکل گرفت؛ امروز رهبری و قوای نظام، تجلی اراده مردم هستند و این معنای واقعی دولت است که باید قدردان آن باشیم.
رحمانی فضلی با بیان این‌که همه باید تلاش کنیم تا دولت به معنای کلان آن، قوی‌تر و کارآمدتر شود، افزود: همه اجزای حاکمیت باید با وحدت و انسجام در جهت رضایت‌مندی مردم حرکت کنند که این موضوع در نظام دینی ما، هم تکلیف شرعی و الهی است و هم تکلیف قانونی، سیاسی و اجتماعی.
وزیر کشور خطاب به مسئولان استان قزوین، تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان، متولی جلب رضایت‌مندی مردم هستند و در شرایط کنونی وظیفه اصلی همه ما این است که وحدت و انسجام را تقویت کنیم.
وی با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی در هیچ یک از عرصه‌های اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی توان رقابت با جمهوری اسلامی را ندارند، افزود: بیشترین تلاش آن‌ها این است که با افزایش فشار، زمینه‌های انشقاق، تفرقه، درگیری و تنش در داخل کشور را فراهم کنند و این موضوعی بود که در دی ماه ۹۶ به دنبال آن بودند.
رحمانی فضلی با اشاره به این‌که متأسفانه به دلایل مختلف، در حوزه اقتصادی نتوانسته‌ایم همپای موضوعات دیگر پیشرفت کنیم، گفت: رهبر انقلاب از سال‌ها پیش همواره بر موضوعات اقتصادی تأکید داشته‌اند و بحث اقتصاد مقاومتی هم ربطی به تحریم‌های کنونی ندارد و جزو سیاست‌های قطعی رهبری و نظام است.
عضو شوراى عالى هماهنگى اقتصادى کشور با تأکید بر این‌که باید نسخه بی‌بدیل اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار دهیم، افزود: هر استان ما باید پایگاه و هسته اصلی اقتصاد مقاومتی باشد؛  استان قزوین هم توانمندی‌ها و فرصت‌های این کار را دارد و می‌تواند معین یک یا دو استان دیگر در این زمینه نیز باشد.
وی افزود: استان قزوین سرشار از موقعیت‌ها، مزیت‌ها و امکانات است و همین بس که این استان دارای مشاهیر بزرگ و مردمی مومن، متدین، عالم و انقلابی است که می‌توانند نقش مهمی در تحول اقتصادی کشور داشته باشند.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اسفند ماه امسال هم اشاره کرد و گفت: دشمنان ادعا می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران، جشن ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید، اما وقتی در دهه فجر سال گذشته مردم به خیابان‌ها آمدند، تحلیل‌های آن‌ها عوض شد و امروز باب مذاکره و گفتگو را باز کرده‌اند.
وی افزود: با وجود افزایش فشارها و تحریم‌ها، اعتراضات و تجمعات در داخل کشور نسبت به سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است و این آگاهی، شعور و همراهی مردم و شناخت دقیق و درست آنان از دشمن است که زمینه‌ساز این فضای آرام شده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: امروز هم دشمنان به ظن خودشان می‌خواهند فضای سیاسی انتخابات را به بستر اختلاف و تنش تبدیل کنند؛ بنابراین همه باید تلاش کنیم تا این انتخابات در فضایی آرام، کاملا قانونی، سالم و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شده و به یک مانور قدرت تبدیل شود.
وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که اراده دولت، پیروی از سیاست‌های رهبری است، افزود: مقام معظم رهبری نیز در این شرایط به‌طور ویژه از دولت حمایت می‌کنند و یکی از اراده‌های ایشان در این راستا، تشکل شورای عالی اقتصادی است که هر هفته برگزار می‌شود؛ تشکیل این شورا موجب تسریع در تصمیم‌گیری مباحث کلان اقتصادی شده است که اگر در مسیر جاری خود انجام می‌شد شاید چند ماه زمان لازم داشت.
وی با تأکید بر این‌که در عرصه جنگ اقتصادی باید همه انرژی‌ها را بسیج کرده و قدرت تصمیم‌گیری را افزایش دهیم، گفت: از دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس انتظار داریم که معین دستگاه‌های اجرایی باشند تا بتوانیم مسیر حل مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را با سرعت بیشتری طی کنیم.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته