دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست اداره میراث فرهنگی رامسر:

تصویب رشته گردشگری موجب افزایش همکاری دانشگاه با میراث فرهنگی می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رامسر گفت: با تصویب رشته گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر همکاری‌های این اداره با دانشگاه بیشتر خواهد شد.
کد خبر : 414158
photo_۲۰۱۹-۰۹-۰۲_۱۰-۵۸-۲۴.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رامسر، نادر سحرخیز سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رامسر ظهر امروز در دیدار علیرضا یکرنگی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با ابراز خرسندی از تصویب رشته گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با تصویب رشته گردشگری در این واحد دانشگاهی تعامل و همکاری‌های این اداره با دانشگاه قطعاً بیشتر خواهد شد.


وی افزود: دانشجویان می‌توانند در انجام پروژه‌های درسی از ظرفیت‌های موجود در روستاها و بناهای تاریخی اطراف شهر رامسر و بنای تاریخی کاخ‌موزه که مورد پسند و علاقه توریست‌های خارجی است استفاده کنند.


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رامسر در مورد رشته باستان‌شناسی گفت: متأسفانه رشته باستان‌شناسی در چند سال اخیر مورد استقبال قرار نگرفته و به‌نوعی منسوخ شده و ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر این رشته را مجدداً احیا کنیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر نیز تصریح کرد: صنعت گردشگری در کشورهای در حال توسعه به‌عنوان یکی از منابع اصلی درآمدهای غیرنفتی محسوب می‌شود. با توسعه فعالیت‌های گردشگری زمینه برای ایجاد اشتغال و حفظ آیین‌ها و آداب‌ورسوم سنتی فراهم‌شده و این امر برای شهرهای توریستی مثل رامسر بسیار مفید خواهد بود.


علیرضا یکرنگی خاطرنشان کرد: این دانشگاه آمادگی لازم برای همکاری با اداره میراث فرهنگی؛ صنایع‌دستی و گردشگری در زمینه‌های پژوهشی و برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط را دارد.


وی مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم از حضور مدیر توانمندی مانند شما در رأس اداره میراث فرهنگی شهرستان رامسر در معرفی رشته گردشگری در شهرستان و استان و جذب دانشجو در این رشته و راهنمایی دانشجویان به سمت علمی و عملی کردن رشته گردشگری بهره‌مند شویم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته