دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1398 - 00:15
باقرزاده در گفتگو با آنا:

شمشیربازان روی کاغذ شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارند

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازان ایران هم‌اکنون در رتبه ششم دنیا قرار دارند و هم‌چنین تیم برتر قاره کهن هستند؛ به همین خاطر شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارند.
کد خبر : 414098

فضل‌الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه شمشیربازی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت شمشیربازی و گزارش این رشته به ستاد عالی برگزاری بازی‌ها که روز گذشته برگزار شد، گفت: ما در جلسه ستاد عالی بازی‌ها در مورد وضعیت شمشیربازی و مسابقاتی که پیش رو داریم صحبت کردیم. البته قول‌های مساعدی هم در مورد برگرداندن سالن شمشیربازی به ما داده شد که امیدوارم هر چه زودتر عملی شود. یکی از بهترین سالن‌های شمشیربازی خاورمیانه در ایران وجود دارد که متأسفانه در دست ما نیست. روز گذشته هم وزیر ورزش قول دادند که به این مشکل رسیدگی خواهند کرد و هر چه زودتر شمشمیربازان ما در سال منتهی به المپیک در این سالن تمرین کنند.


وی گفت: پیش از این قرار بود مسابقات جام جهانی در الجزایر برگزار شود، اما با توجه به عدم توانایی برگزاری این مسابقات از سوی میزبان، مصر جایگزین آن شد و قرار است جام جهانی مصر در آبان ماه سال جاری برگزار شود. ما به آکادمی ملی المپیک هم نامه نوشته‌ایم و از روز 23 شهریور ماه سال جاری شمشیربازان تمرینات خود را به‌صورت شبانه‌روزی پیگیری خواهند کرد.


رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار کرد: در اردوی تیم ملی هفت شمشیرباز حضور دارد که در نهایت چهار نفر آن‌ها برای مسابقات مصر انتخاب خواهند شد. خوشبختانه تیم ملی ایران در حال حاضر رنکینگ ششم دنیا را دارد و برای رسیدن به سهمیه المپیک، چهار تیم اول دنیا و هم‌چنین تیم‌های برتر هر قاره می‌توانند سهمیه را به‌صورت تیمی کسب کنند. در حال حاضر تیم ایران به عنوان تیم اول قاره کهن شناخته می‌شود و بعد از ما، کشور چین قرار دارد که 40 امتیاز المپیکی با ما فاصله دارد.


باقرزاده عنوان کرد: بنابراین روی کاغذ شانس ایران برای کسب سهمیه تیمی در جام جهانی مصر خیلی بالاست. در چنین شرایطی مگر معجزه صورت بگیرد که چینی‌ها بتوانند این فاصله را جبران کنند و به‌عنوان تیم نخست قاره، سهمیه تیمی را کسب کنند. من می‌توانم این اطمینان خاطر را بدهم که بالای 80 درصد تیم ایران در جام جهانی مصر می‌تواند سهمیه تیمی المپیک توکیو را کسب کند، البته شمشیربازی ورزش لحظه‌هاست و غیرقابل پیش‌بینی است.


وی تأکید کرد: اگر ما بتوانیم جزء چهار تیم برتر دنیا قرار بگیریم، آن‌وقت چین می‌تواند به‌عنوان تیم برتر قاره کهن به سهمیه تیمی برسد، اما در حال حاضر شانس ما بالاتر از همه است. تیم ایران هم‌اکنون در جایگاه ششم دنیا است و حتی رسیدن به چهار تیم برتر در جهان هم دور از دسترس نیست. به هر حال شمشیربازی در چند سال اخیر نشان داده که حرفی برای گفتن دارد. ما در المپیک 2012 یک سهمیه به‌دست آوردیم. در المپیک 2016 دو سهمیه داشتیم و حالا به شرایطی رسیده‌ایم که راحت از چهار سهمیه در المپیک 2020 سخن می‌گوییم. ضمن این‌که سهمیه انفرادی ما توسط مجتبی عابدینی به‌دست آمده و امیدوارم که شمشیربازان در جام جهانی هم سهمیه تیمی را به‌دست آورند تا زودتر از رشته‌های دیگر، هم در انفرادی و هم در تیمی به سهمیه رسیده باشیم.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب