دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1398 - 12:23
حجت‌الاسلام تابعی تشریح کرد؛

3 عامل پیشرفت جوامع انسانی چیست؟/ پیشرفت جامعه با زیرساخت‌های درست دانشگاه

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی به تشریح سه عامل پیشرفت جوامع انسانی اشاره کرد و گفت: پیشرفت جامعه با زیرساخت‌های درست در دانشگاه محقق خواهد شد.
کد خبر : 414088
Picture 011.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائنات، شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائنات با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی، سیدحسن هاشمی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی، حبیب‌الله نخعی رئیس دبیرخانه هیئت امنای استان خراسان جنوبی، امید شریعتی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند و رئیس شورا و محمود مختاری سرپرست واحد قائنات و معاونان پژوهشی واحدهای استان برگزار شد.


حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) با یادآوری روایتی از پیامبر اكرم(ص) گفت: سه عامل باعث پیشرفت جوامع انسانی می‌شود كه نخستین عامل صدای قلم دانشمندان است تا زمانی كه دانشمندان در جامعه‌ای فعال باشند آن جامعه رو به رشد خواهد بود و در مسیر توسعه قدم برخواهد داشت.


وی به دومین عامل پیشرفت جامعه اسلامی اشاره و عنوان كرد: دومین عامل صدای پای مجاهدين است که منظور از آن حضور همیشه در صحنه رزمندگان، نیروهای نظامی و سپاهی و دفاع از مرزهاست. سومین عامل صدای چرخ ریسندگی بانوان است كه منظور حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی است.


تابعی ادامه داد: همه این عوامل به دانشگاه بازمی‌گردد كه اگر زیرساخت‌ها و زیربنای كار دانشگاه اساسی بنا شده باشد، جامعه رو به پیشرفت و توسعه خواهد بود.


در ادامه جلسه سیدحسن هاشمی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تأكید بر رویكرد اقتصاد مقاومتی در دانشگاه به دو دغدغه مهم در دانشگاه اشاره کرد و گفت: اینها دغدغه فرهنگی و اقتصادی هستند كه هر دو در یك اولویت قرار دارند.


هاشمی تصریح کرد: باید به مسئله اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در مسائل آموزشی و پژوهشی باید به اقتصاد مقاومتی و فرهنگی توجه كنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در این شرایط خاص با توجه به ظرفیت و نیروی انسانی كه در استان وجود دارد، باید همه دست در دست یكدیگر بگذارند تا تمام مشكلات دانشگاه برطرف شود.


وی جلسه شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی را با تأكید بر دو رویكرد اقتصادی و فرهنگی آغاز کرد و در ادامه دستور كار جلسه مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: پیشرفت دانشگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته