دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 12:00
منصور برزگر:

ایران کشور ثروتمندی است و نباید مثل بنگلادش با مدال‌آورانش برخورد شود/ پول بیت‌المال را فوتبالیست‌ها چپاول می‌کنند

پیشکسوت کشتی ایران گفت: وظیفه وزارت ورزش ایجاد انگیزه و حمایت از ورزشکار است که متاسفانه هیچ حمایتی حداقل در کشتی وجود ندارد.
کد خبر : 41407

منصور برزگر، عضو کمیته فنی کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا ضمن بیان این مطلب در خصوص تصمیم شورای فنی کشتی آزاد مبنی بر انتخاب سرمربی تیم ملی تا المپیک برای تیم، به جای رسول خادم اظهار داشت: «با توجه به مشغله کاری رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون کشتی تصمیم گرفته شد تا قبل از المپیک هدایت تیم کشتی آزاد را یک مربی دیگری بر عهده بگیرد اما در المپیک خود رسول خادم بالای سر تیم باشد و تیم را هدایت می کند. البته‌ خادم طی این مدت از تیم جدا نمی شود و بر کار کادر فنی و کشتی گیران نظارت دارد.»


برزگر در مورد شانس کشتی آزاد در مسابقات المپیک برزیل گفت: «ملی پوشان در حال پیشرفت هستند و هیچ کشتی گیری در مسابقات و تمرینات کم نمی گذارد و امیدمان به خدا است. جوانان خوبی در تیم ملی داریم که حداقل در دو دوره المپیک می توانند شرکت کنند و من مطمئنم آینده خوبی را با این جوانان پیش رو داریم.»


پیشکسوت کشتی آزاد در مورد عملکرد تیم ملی در مسابقات لاس وگاس بیان داشت: «تیم کشتی ایران بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی گرفت. کسب مقام دوم نتیجه خوبی برای ما محسوب می شود و فقط تنها مشکل ما در این مسابقات این بود که نتوانستیم مدال طلا کسب کنیم.»


وی ادامه داد: «کشتی فعلی دنیا نسبت به چهار سال گذشته فرق کرد‌ه است. الان همه تیم ها در حال پیشرفت و آماده سازی هستند و سرمایه گذاری زیادی برای کشتی می کنند. شما نگاهی به کشورهای همسایه بکنید متوجه می شوید که چه هزینه هایی برای ورزش و به خصوص برای کشتی انجام می دهند، اما ما برای کشتی خودمان چه هزینه ای کردیم که الان کسب مقام دوم دنیا مورد قبول نیست. در همین کشورهای همجوار خودمان به عنوان مثال آذربایجان مبلغ یک میلیارد تومان برای قهرمان خودش پاداش گذاشته، قزاقستان 900 میلیون پاداش گذاشته است، اما متاسفانه در ایران با قهرمانان ما چه برخوردی می شود. هیچ انگیزه ای برای ملی پوشان وجود ندارد تا بتوانند در مسابقات به فکر کسب مدال باشند. کشتی گیر ما قهرمان دنیا می شود اما پول یک ماشین را هم به او نمی دهند. نمایندگان مجلس باید قانونی را برای مدال آوران مسابقات جهانی در نظر بگیرند تا ملی پوش بداند که بعد از کسب مقام اول دنیا چه چیزی نصیبش می شود. آقایان بعد از مسابقات چند عدد سکه را برای مدال آوران در نظر می‌گیرند. ایران کشور ثروتمندی است و نباید مثل بنگلادش با مدال آورانش برخورد شود. ورزشکار باید انگیزه داشته باشد تا بتواند در مسابقات خودش را نشان دهد و این انگیزه را باید نمایندگان مجلس و وزارت ورزش در ورزشکار ایجاد کنند و طرح حمایت از ورزشکاران مدال آور را به صورت قانون در بیاورند.»


عضو کمیته فنی کشتی آزاد در واکنش به صحبت های ناصر نوربخش، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی بیان داشت: «نوربخش چرا به این مسئله توجه نمی کند که سال گذشته که تیم ملی کشتی فرنگی، قهرمان دنیا شد چه برخوردی با ملی پوشان شد؟ طی یکسال گذشته هیچ کاری برای کشتی فرنگی انجام ندادند. نوربخش باید به این موضوع توجه کند که کشتی گیری که قهرمان دنیا می شود و مثل یک قهرمان با او برخورد نشود بر روی اعصاب و روان او تاثیر می گذارد و باعث می شود تا در مسابقات تمرکز کافی را نداشته باشد. بهتر است مسئولان ما در مورد نحوه برخورد با ورزشکاران از ترکیه الگوبرداری کنند که چگونه از قهرمانان خودشان تقدیر می کنند. نوربخش باید ریشه یابی کند و مشکلات ریشه ای کشتی این مسائل است. پول بیت المال ایران فقط در اختیار چند باشگاه دولتی قرار می گیرد و فوتبالیست‌ها این پول ها را چپاول می کنند. این سرمایه بیت المال باید در همه ورزش ها هزینه شود. کشتی ورزش اول ایران است و به عنوان ورزش اول ایران بودجه در اختیارش گذاشته نمی شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته