دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 12:02

دادگاه آمریکا اقامه دعوا علیه پادشاهی عربستان درباره حملات 11 سپتامبر را رد کرد

قاضی آمریکایی اقامه دعوی خانواده‌های قربانیان حوادث 11 سپتامبر 2001 را که خواهان پرداخت غرامت به‌وسیله پادشاهی عربستان بودند، رد و سعودی‌ها را از ایراد اتهام حمایت مالی از القاعده تبرئه کرد.
کد خبر : 41403

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از روزنامه «عکاظ»، دادگاهی در منهتن آمریکا پس از 13 سال بررسی پرونده عربستان سعودی، دولت این کشور را از در دست داشتن در حملات 11 سپتامبر تبرئه کرد.


بر اساس این گزارش، دادگاه آمریکا همچنین شکایت خانواده‌‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر علیه دولت عربستان را فاقد ادله لازم اعلام کرد و بدین ترتیب ریاض را در اتهام همدستی با القاعده و دست داشتن در حملات 11 سپتامبر بی‌گناه دانست.


قاضی «جرج دانیلز» گفت: وکلای خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر نتوانستند ادله خود را درباره ارتباط عربستان با القاعده و این حملات اثبات کنند.


خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر از سال 2002 شکایتی را به مراجع قضایی نیویورک ارائه کردند که در آن از کشورها، سازمان‌‌ها و همه اشخاصی که احتمالا در این حملات دست داشتند، درخواست غرامت شده است. در این دادخواست برای دولت عربستان و دیگر نهادهایی که احتمالا در حملات 11 سپتامبر دست داشته‌اند، پرداخت میلیاردها دلار غرامت مالی و مجازات‌های دیگری در نظر گرفته شده بود که قاضی دادگاه منهتن به‌دلیل ناقص بودن ادله وکلا، این دادخواست را قبول نکرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب