دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1398 - 13:33
ابراهیمی در گفتگو با آنا:

تغییر پی‌درپی وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه را با مشکل مواجه کرده است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر پی‌درپی وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه را با مشکل مواجه کرده است گفت: این وزاتخانه منبع اصلی تأمین نیروی انسانی در کشور است.
کد خبر : 413973
139504220901434878117144.jpg

علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا  درباره انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: هیچ وزارتخانه‌ای وسعت آموزش و پرورش را ندارد و بزرگ‌ترین وزارتخانه زیربنایی کشور به‌حساب می‌آید و این وزارتخانه نیروی انسانی مکان‌ها و نهادهای مختلف را تشکیل می‌دهد.


وی ادامه داد: اهمیت وزارت آموزش و پرورش به‌اندازه‌ای است که می‌توان گفت فعالیت همه بخش‌های جامعه به این وزارتخانه مربوط است و تحکیم خانواده‌ها نیز در گرو فعالیت‌های مؤثر در این بخش است.


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خطرنشان کرد:‌ برنامه‌های آموزش و پرورش باید به‌درستی تدوین شود و می‌توان برای آن برنامه‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدت تعریف کرد.


ابراهیمی با انتقاد از تغییر مداوم وزیر آموزش و پرورش، این موضوع را اشتباه استراتژیک ارزیابی کرد و گفت: برای آنکه وزیری بتواند با شرایط یک وزارتخانه به‌طور کامل آشنا باشد، باید 8 سال در آن وزارتخانه به فعالیت بپردازد؛ اما وقتی به‌طور مداوم وزیر تغییر می‌کند، برنامه‌های وی نمی‌تواند به‌طور کامل اجرایی شود و از طرفی وزیر جدید نیز فرصت را برای اجرای برنامه‌های خود از دست می‌دهد.


وی با اشاره به اینکه تغییر مداوم وزیر می‌تواند وزارت آمورش و پرورش را دچار سردرگمی کند اضافه کرد: حضور کوتاه‌مدت وزرا در آموزش و پرورش سبب می‌شود که برنامه‌ها و سیاست‌های تدوین‌شده به‌طور کامل اجرایی نشده و وزیر جدید بهانه‌ای برای عدم اجرای برنامه‌ها داشته باشد.


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به فردی کارآمد دارد که بتواند ساختار صحیحی را تدوین و در مدت‌زمان طولانی آن را عملیاتی کند.


انتهای پیام/4087/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته