دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1398 - 15:38
در سمای رشت صورت گرفت؛

آشنایی مسئولان مدارس سمای استان گیلان با علم بودجه‌ریزی

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان گفت: دوره آموزشی مدیریت بودجه‌ریزی به همت دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان برگزار شد.
کد خبر : 413947
DSC_0116 (2304 x 1536).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، محمد نیک‌پسند دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان در حاشیه کارگاه آموزشی مدیریت بودجه‌ریزی گفت: در راستای مهارت‌افزایی و توانمندسازی معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی، رؤسای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، مدیران و حسابداران مدارس سمای استان گیلان، دوره آموزشی با عنوان تبین موضوعات مربوط به امور مالی و برنامه‌ریزی، برنامه‌وبودجه، محاسبه سود و زیان و برنامه‌ریزی جریان نقد به میزبانی سمای واحد رشت برگزار شد.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان درباره علت برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی و  معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) مبنی بر واقعی کردن نظام بودجه‌ریزی و اصلاح ساختار بودجه این دوره آموزشی برگزار شد.


وی با بیان اینکه مدیران مؤسسات آموزشی بايد مديريت مالی و مهارت‌های اجرا كردن بودجه در مؤسسات آموزشی را آموزش ببينند، افزود: پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌ها برای يك دوره معین، مدير را در اداره، كنترل و حفظ سلامت مالی سازمان كمك می‌کند.


نیک‌پسند كنترل هزينه، استفاده از منابع به بهترين نحو، توجيه منابع اضافی و درآمدزايی غیر‌شهریه‌ای مدارس و آموزشکده‌های سمای استان گیلان را ازجمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد و گفت: رفع نيازها و دستيابی به هدف‌ها در چارچوب بودجه امکان‌پذیر است.


مهدی خشنود معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز گفت: در مدت چهار روز آموزش‌های لازم را درباره انواع روش‌های بودجه‌بندی، مزایا و نارسائی‌های بودجه‌بندی، راهکارهای کیفی و کمی و نحوه استقرار نظام بودجه‌ریزی در مدارس و آموزشکده را به شرکت‌کنندگان این دوره ارائه شد.


به گزارش آنا، این دوره که به همت شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان برگزار شد و 60 نفر از معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی، روسای آموزشکده، مدیران و حسابداران مدارس حضور داشتند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: استان گیلان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته