دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عسکراولادی: هنوز برای صحبت درباره راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و آمریکا زود است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشوند، نباید به هیات‌های تجاری آمریکایی اجازه ورود به کشور را بدهیم.
کد خبر : 41382

اسدالله عسکراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا درباره راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و آمریکا تاکید کرد: هنوز زود است که درباره راه‌اندازی این اتاق صحبتی شود، زیرا تحریم‌ها همچنان برقرار است.


وی با تاکید بر اینکه تا زمان پابرجا بودن تحریم‌ها نباید اجازه ورود هیات‌های آمریکایی به ایران را بدهیم، افزود: در زمان آقای ریگان رئیس‌جمهوری آمریکا، کشور ما از سوی آمریکا به صورت یک‌ جانبه تحریم تجاری شد و به‌همین دلیل ایران نیز هرگونه تجارت با اتباع آمریکایی را ممنوع کرد.


رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تاکید کرد: باید صبور باشیم و منتظر بمانیم تا هیات‌های آمریکایی خودشان برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کنند، نه اینکه برای آنها فرش قرمز پهن کنیم و از آنها دعوت کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که وقتی دست دادن وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهور آمریکا مورد انتقاد شدید دلواپسان است،‌ اصولا در چنین شرایطی امکان تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا وجود دارد؟ گفت‌: نباید این‌طور به قضیه نگاه کرد که ظریف به دنبال دست دادن با اوباما بوده است، بلکه می‌توان این‌طور هم نگاه کرد که جایگاه ایران به قدری ارتقا پیدا کرده که رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به دست دادن با وزیر خارجه ایران شده است.


عسکراولادی افزود: ما نباید متحجرانه فکر کنیم بلکه باید دیدگاه و اندیشه‌های‌مان را همراه با گذر زمان، به‌روز کنیم و با دید بلندمدت و تاریخی به آن بنگریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته