دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1398 - 18:55
جمالی نوبندگانی:

اروپا اقدامی برای رضایت ایران انجام نخواهد داد/ اینستکس به تعهدات برجامی اروپا گره نخورد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرایط به همین منوال باقی بماند و اتفاق خاصی رخ ندهد، بعید می‌دانم اروپا اقدامی انجام دهد تا ایران راضی شود و توقفی در گام‌های کاهش تعهدات برجامی رخ دهد.
کد خبر : 413796
3.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مهلت اروپا تا 15 شهریور برای انجام اقدام عملی در حوزه برجام، گفت: اگر شرایط به همین منوال باقی بماند و اتفاق خاصی رخ ندهد، بعید می‌دانم اروپا اقدامی انجام دهد تا ایران راضی شود و توقفی در گام‌های کاهش تعهدات برجامی رخ دهد.


نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که دارم بعید می‌دانم اروپا تا 15 شهریور اقدام رضایت‌بخش انجام دهد، مگر در سفرهایی که عراقچی به پاریس و ظریف به مسکو دارند اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ دهد و تصمیم ضرب‌الاجلی گرفته شود، اما اگر روال گذشته ادامه پیدا کند نباید منتظر اتفاق جدیدی باشیم.


نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه کشور اینستکس را مقدمه‌ای برای اقدام اروپا بیان داشته است، اظهار کرد: اینستکس کانال مالی است که خارج از تعهدات برجامی اروپا محسوب می‌شود و صرفاً مقدمه‌ای برای بازگشت به برجام به شمار می‌رود و بعید است تا پنج‌شنبه اروپا بتواند آن را عملیاتی کند.


وی تأکید کرد: با توجه به رفتار اروپا و پیش‌بینی‌ها صورت گرفته گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی به‌زودی مورد تائید قرار گرفته و اجرای آن اعلام می‌شود.


جمالی نوبندگانی در ادامه  با بیان اینکه ایران در حوزه دیپلماسی دست برتر را دارد، توضیح داد: ازآنجایی‌که ایران بعد از خروج آمریکا از برجام، همچنان بر توافق هسته‌ای پایبند بود، باعث شد که غربی‌ها نتوانند ما را از نظر بین‌المللی محکوم کنند.


این نماینده مجلس گفت: چون ایران از برجام خارج نشده، آن‌ها نتوانستند مکانیزم ماشه را علیه ایران استفاده کنند.


نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تأکید بر اینکه اجرای گام سوم به معنای خروج از برجام نیست، تأکید کرد: ایران از ظرفیت‌های برجام برای کاهش تعهدات استفاده می‌کند و کاری نخواهیم کرد که اروپا و آمریکا از آن سوءاستفاده کنند، تصمیمات ما بر اساس منطق خواهد بود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته