دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 10:10
سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

آسیب دیدگی ۵۳ کاروان ایرانی در حادثه منا

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون ۲۳۹ تن از زائران ایرانی در حادثه منا جان‌باخته و سرنوشت ۲۴۱ تن از زائران نامعلوم است.
کد خبر : 41365

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت شناسایی زائران قربانی ایرانی گفت: 239 زائر ایرانی در حادثه منا جانباخته و سرنوشت 241 تن از زائران ایرانی نامعلوم است و روند شناسایی قربانیان به کندی صورت می‌گیرد. همچنین 53 کاروان ایرانی در این حادثه آسیب دیده‌اند.


براساس این گزارش، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده است که هنوز مجوز انتقال پیکرهای زائران ایرانی صادر نشده است، هنوز 20 کانتینر از پیکرهای زائران قربانی بازرسی و شناسایی نشده است.


یک مقام مسئول نیجریه‌ای اعلام کرد: مقامات سعودی پیکرهای جانباختگان در سردخانه‌ها را جا به جا می‌کنند تا آمار واقعی این حادثه مشخص نشود.


سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر گفت: با پرواز امروز صبح (چهارشنبه) به مقصد تهران، ۱۲ بیمار و مجروح حادثه منا که ۶ تن از آنها جزو مجروحان حادثه هستند، به کشور بازمی‌گردند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: محمدرضا واعظی (۸:۱۰ صبح /تهران)، فریبرز ستاری (۸:۱۰ صبح /تهران)، نظرعلی آقاسی‌زاده (۱۰:۲۰ صبح/تهران) و بیگ‌محمد مرادی (۱۰:۲۰ صبح/تهران)، ۴ تن از مجروحان حادثه منا هستند که با پرواز فردا صبح عازم کشور می‌شوند و اسامی ۲ تن دیگر به‌ زودی اعلام خواهد شد.
وی همچنین درباره اخذ مجوز انتقال پیکر جان‌باختگان به کشور اظهار کرد: تا کنون موفق به اخذ مجوز برای انتقال پیکرهای شناسایی شده تعدادی از جان‌باختگان حادثه منا که مجوز تشخیص هویت آنها صادر شده، نشده‌ایم و به محض اخذ مجوزهای لازم این مهم نیز انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته