دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1398 - 14:51
با امضای تفاهم‌نامه مشترک صورت می‌گیرد؛

کشاورزی میناب در مسیر توسعه

تفاهم‌نامه مشترکی توسط فریدون همتی استاندار هرمزگان و علی‌مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امضا شد تا کشاورزی میناب در مسیر توسعه قرار گیرد.
کد خبر : 413473
1567312061810.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، تفاهم‌نامه مشترکی توسط فریدون همتی استاندار هرمزگان و علی‌مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امضا شد تا کشاورزی میناب در مسیر توسعه قرار گیرد.


فریدون همتی استاندار هرمزگان در این باره اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، تأمین اعتبار انجام عملیات اجرایی پروژه ساخت و بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد میناب، شامل شبکه فرعی، آبیاری تحت فشار و اصلاح باغات به میزان ۱۱ هزار هکتار در سه سال انجام می‌شود.


وی ادامه داد: مبلغ کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۳۶۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن توسط معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و ۵۰ درصد دیگر از محل اعتبارات استانی تأمین می‌شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت:  اهمیت تبدیل اراضی غیراقتصادی و فرسوده به باغات مثمر و اقتصادی در این تفاهم‌نامه هدف‌گذاری شده است.


علی باقرزاده‌همایی افزود: اجرای طرح موجب ارتقای سطح تولید از متوسط عملکرد چهار تُن در هکتار به بیش از 10 تُن در هکتار می‌شود و تثبیت اشتغال را برای بیش از 2 هزار و 800 نفر فراهم می‌کند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته