دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1394 - 08:49
در جلسه مسئولان تربیت بدنی

تقویم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تصویب شد/ نیازآذری: هزینه برای تربیت‌بدنی سرمایه‌گذاری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه خرج کردن برای تربیت بدنی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: بر اساس مقررات دانشگاه آزاد اسلامی بودجه ورزشی حتما باید در زمینه ورزش هزینه شود و در جای دیگر اجازه هزینه کردن نداریم.
کد خبر : 41339

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر کیومرث نیازآذری در جلسه مسئولان تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه دانشجویان سرمایه‌های اصلی این نظام و دانشگاه هستند و باید برای امور ورزشی آنان باید برنامه‌ریزی درست و قوی کرد، گفت: رسالت دانشگاه تربیت افراد و نیروی توانمند برای جامعه است و دانشجویی که فعالیت ورزشی می‌کند با یک جسم سالم و با یک نگاه باز و روحی با نشاط وارد جامعه می‌شود.


نیازآذری ورزش را یک درمان برای افسردگی عنوان کرد و افزود: همه استادان و کارکنان و دانشجویان ورزش را جزو اولویت‌ها و برنامه خود قرار دهند.


ما در دانشگاه آزاد اسلامی برای بولتن‌سازی و تهیه گزارش پر رنگ و لعاب کار نمی‌کنیم و باید برای اقدام علمی و عملی موثر و تاثیرگذار برنامه‌ریزی کنیم

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه ما در دانشگاه آزاد اسلامی برای بولتن‌سازی و تهیه گزارش پررنگ و لعاب کار نمی‌کنیم، گفت: باید برای اقدام علمی و عملی موثر و تاثیرگذار برنامه‌ریزی کنیم.


وی در ادامه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران پاسخ مثبت و مناسبی به شیفتگان علم و ادامه تحصیل در کشور داده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش ارزنده و اثربخشی در پیشرفت علمی کشور و پاسخ به این نیاز جامعه داشته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با تعداد زیادی عضو هیات علمی و کارمند در کل کشور یک کارآفرینی در سطوح بالا ایجاد کرده است.



وی با بیان اینکه در سال‌های نه چندان دور حتی وقتی می‌شنیدیم کسی در یک دانشگاه دوردست قبول شده است، خانواده‌ها جشن می‌گرفتند، ادامه داد: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف در نزدیکترین نقطه از محل زندگی خود در بهترین شرایط درس می‌خوانند.


نیازآذری با انتقاد از اینکه سهم دانشگاه آزاد برای جذب دانشجو کمتر از یک سوم است، اظهار کرد: کل موسسات غیرانتفاعی فعال در مازندران تعداد اعضای هیات علمی‌شان به اندازه یک واحد مانند آیت‌الله آملی نیست

نیازآذری با قدردانی از تلاش‌های جهادی دکتر میرزاده در طول دو سال مسئولیتش در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: امروز به همت وی جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تحقق واقعی یافته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در سال 89 هیچ رشته دکتری تخصصی در واحدهای دانشگاه آزاد مازندران نداشتیم، افزود: امروز در واحدهای تنکابن، چالوس، نور، آمل، بابل، قائم‌شهر و ساری از 5 تا 22 رشته دانشجوی دکتری تخصصی داریم.


وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی را برای مشتاقان تحصیلات تکمیلی فراهم کرد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد بستر مناسب و کارهای زیربنایی زمینه را برای جذب دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری فراهم کرد.


نیازآذری با بیان اینکه اکنون دانشگاه آزاد اسلامی مازندران 1700 عضو هیات علمی تمام وقت دارد، گفت: اگر تعداد اعضای هیات علمی همه دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی استان را کنار هم قرار دهیم برابر با تعداد هیات علمی دانشگاه آزاد نمی‌شود.


این مسئول با انتقاد از اینکه سهم دانشگاه آزاد برای جذب دانشجو کمتر از یک سوم است، اظهار کرد: کل موسسات غیرانتفاعی فعال در مازندران تعداد اعضای هیات علمی‌شان به اندازه یک واحد مانند آیت‌الله آملی نیست.


واحد آیت‌الله آملی از نظر وسعت و زیبایی در سطح مازندران بی‌نظیر است


نیازآذری با توجه به زحمات فرزندان برومند آیت‌الله میرزا هاشم آملی برای تاسیس واحد آیت‌الله آملی گفت: در مازندران واحدهایی هست که سابقه 30 ساله دارند اما واحد آیت‌الله آملی امروز با نصف آن سابقه دارای وجاهت خاصی از نظر ساختار تشکیلاتی و از نظر علمی است.


وی با قدردانی از زحمات دکتر فاضل لاریجانی در توسعه و پیشرفت واحد آیت‌الله آملی اظهار کرد: هر فردی وقتی وارد این واحد دانشگاهی می‌شود با فضای طبیعت و نظم موجود احساس می‌کند به یک دانشگاه واقعی وارد شده که همین‌طور هم هست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ دنیا را از نزدیک دیده است، تصریح کرد: در سطح مازندران از نظر وسعت و زیبایی هیچ دانشگاهی در بین دانشگاه‌های دولتی و آزاد و غیرانتفائی چنین فضایی را در اختیار ندارد.


به گزارش آنا، در این جلسه تقویم ورزشی واحدهای دانشگاهی استان مطرح و مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته