دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1398 - 09:49

معامله طالبان با آمریکا؛ خروج در برابر عدم تجاوز

فرستاده دولت آمریکا به مذاکرات صلح افغانستان فاش کرد واشنگتن و طالبان بر سر برقراری صلح در افغانستان با یکدیگر معامله کردند.
کد خبر : 413308
5d6b4b2cd43750b2338b4577.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، زلمای خلیل‌زاد در آخرین دور از مذاکرات دوحه از معامله با طالبان با هدف پایان 18 سال جنگ و درگیری در افغانستان خبر داد.


وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ما به توافق در زمینه کاهش خشونت و فراهم کردن زمینه‌های نشست افغان‌ها پای میز مذاکره برای صلح دائم دست یافتیم.


فرستاده دولت آمریکا به مذاکرات صلح افغانستان افزود: این توافق به پدید آمدن افغانستان واحد و مستقل که تهدیدی برای آمریکا، متحدانش و دیگر کشورها نیست، کمک می‌کند.


خلیل‌زاد در پایان مذاکرات دوحه میان آمریکا و طالبان گفت که امروز برای انجام رایزنی با مقامات افغان به کابل سفر می‌کند.


این در حالی است که سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در دوحه روز گذشته از قریب‌الوقوع بودن معامله با آمریکا خبر داد، ولی مشخص نکرد که این معامله چه جزئیات و تبعاتی دارد.


طالبان اعلام کرده بود که هر معامله میان این جنبش و آمریکا رسانه‌ای می‌شود و نمایندگان کشورهای همسایه افغانستان و نیز چین، روسیه و سازمان ملل متحد در جریان آن قرار خواهند گرفت.


احتمال می‌رود متن توافق بر خروج 13 هزار نیروی تروریست آمریکایی از افغانستان طبق یک جدول زمانی مشخص متمرکز باشد. در مقابل طالبان متعهد می‌شود از خاک افغانستان و مناطق تحت کنترل خود برای اقدامات تروریستی استفاده نکند و آنجا را جولانگاه تروریست‌ها نسازد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته